عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق افزایش تلاش‌ها برای بازگشت امن زائران حسینی به استان‌ها و کشور‌های خود را خواستار شد.

عبدالمهدی: باید امنیت بازگشت زائران حسینی تامین شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، العراقیه ضمن تاکید بر حضور میلیون ها نفر در زیارت اربعین حسینی در راه های منتهی به کربلای معلی، گزارش داد: عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق افزایش تلاش ها را برای بازگشت امن زائران حسینی به استان ها و کشورهای خود خواستار شد.

میلیون ها زائر از داخل و خارج از عراق در زیارت اربعین حسینی شرکت کردند. خیابان‌های منتهی به کربلای معلی شاهد حضور میلیون ها زائر است که پیاده به سمت کربلا می روند و شهر کربلا مملو از کاروان های عزاداری است. در همین حال، در طول راه های منتهی به این شهر، موکب های عزاداری و ارائه غذا به عزاداران گسترش یافته است و اقدامات امنیتی در طول این راه ها انجام می شود.

از سوی دیگر، نخست‌وزیر عراق دیروز برای آگاهی از طرح امنیتی زیارت اربعین حسینی، وارد استان کربلا شد. دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری اعلام کرد عادل عبدالمهدی برای پیگیری هماهنگی ها در خصوص مسائل امنیتی و ورود و خروج زائران حسینی، با همه فرماندهان و مقامات فدرالی و محلی نشست هایی برگزار و تماس هایی برقرار و بر لزوم ارائه تسهیلات و خدمات به زائران تاکید کرد. از سوی دیگر، نشست وزارتی برای امنیت ملی به منظور بررسی طرح امنیتی زیارت اربعین حسینی، تامین امنیت آن و تسهیل در ورود و خروج زائران، با ریاست نخست وزیر عراق تشکیل شد.

عادل عبدالمهدی گفت: از همه فرماندهان و یگان های ارتش، پلیس، بسیج مردمی، آستان مقدس حرم های ائمه، استانداری ها، شوراها، همه ادارات خدماتی و همچنین مواکب حسینی و زائران گرامی و از همه جوانان داوطلب و تلاش های گسترده آنها به رغم حضور میلیون ها تن سپاسگزاری می کنیم و افزایش تلاش ها را برای به پایان رساندن اعمال زیارت به بهترین شکل و کمک به زائران حسینی برای بازگشت امن آنها به استان ها یا کشورهای خود خواستار هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار