رحمانی گفت: طی روز‌های آینده با اطلاع از آمار صادرات و واردات درباره واردات بدون انتقال ارز تصمیم گیری خواهیم کرد.

به زودی درباره واردات بدون انتقال ارز تصمیم گیری می‌کنیمبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت صمت، رضا رحمانی در نشست هم‌اندیشی با صاحبان صنایع، تشکل‌های تولیدی و صادراتی، بهبود وضعیت تولید داخلی را سرفصل برنامه‌های وزارت صمت اعلام‌کرد و گفت:به بخش خصوصی هم اعتماد و هم باور داریم و بدون همراهی و تصمیم گیری با یکدیگر، راهی برای عبور از شرایط جدید نداریم.

وی ضمن شنیدن دغدغه‌ها و پیشنهادات تشکل‌های صنعتی و صادرکنندگان ونمایندگان اتاق بازرگانی از اختصاص دفتری درستاد وزارتخانه به تشکل‌ها و اتاق بازرگانی خبرداد و افزود:حمایت از تولید داخل از مهمترین اولویت‌های وزارت صمت است و در بخشنامه‌های صادر شده اگر گره‌ای باشد حتما باز می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بپذیریم که شرایط امروز ما شرایط خاصی است و در این شرایط بنا داریم جلسات ویژه‌ای را تا آخر هفته جاری و حتی روز اربعین به صادرات و رفع مشکلات این بخش اختصاص دهیم.

رحمانی افزایش ظرفیت تولید در بسیاری از رشته‌های صنعتی را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: برنامه‌هایی را برای حل مشکلات مربوط به حوزه بازار و تولید، تامین و حفظ واحد‌های موجود و نیز حفظ تولید و اشتغال پیش بینی کردیم تا کالا‌های مورد نیاز عموم مردم تولید و تامین شود.

وی در ادامه از جمع بندی نظرات و مشکلات بخش خصوصی حاضر در جلسه، در قالب گزارش جامع و تقدیم به رییس جمهور خبر داد و گفت: واردات بدون انتقال ارز جزو پیشنهادات امروز بود و حتما طی روز‌های آینده با اطلاع از آمار مربوط به حوزه تولید، صادرات و واردات و .. در این زمینه تصمیم گیری خواهیم کرد.

گفتنی است در جلسه دیروز تشکل‌های بخش خصوصی با وزیر صنعت، معدن و تجارت، پیشنهاداتی در جهت برون رفت از مشکلات فعلی صنایع ارایه کردند که بیشترین موارد به برداشتن پیمان سپاری ارزی صادر کنندگان وبرابری نرخ ارز، رفع و حل مشکلات بخشنامه‌های متضاد و مخل امر تولید وصادرات اشاره داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرا خودرو
۱۹:۴۲ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
ایشالا وزیر جدید بتونه تولید داخلو رونق بده . مهم ترین کاری که میتونه تو این سه سال انجام بده همینه ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
یعنی تهاتر میکنیم نفت میدیم و اجناس بی ارزش وارد میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
یا السمیع یا البصیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
اگر منظور از واردات کالا بدون ارز برای افرادی که در خارج از کشور شاغلند کاری است پسندیده چون ارزی خارج نمیشود باید عوارض یا گمرک هم گرفته نشود تا تشویق باشد افرادی که در خارج کار می کنند سرمایه اش را بصورت ارز یا کالا وارد کشور کنند
Germany
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
صادرات با انتقال نفت بوده با ارز نبوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
یعنی کالا به کلا
Germany
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
واردات کالا با صدور نفت . همیشه همینجوری بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
خدا به دادمان برسه
آخرین اخبار