ساف از دیوان کیفری بین‌المللی درخواست کرد تحقیقی را درباره سه کودک فلسطینی که در شرق غزه به شهادت رسیدند، آغاز کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) از دیوان کیفری بین‌المللی درخواست کرد تحقیقی را درباره سه کودک فلسطینی که به دست رژیم صهیونیستی در شرق غزه به شهادت رسیدند، آغاز کند.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین روز دوشنبه از دیوان کیفری بین المللی (لاهه) خواست تحقیقی را درباره " سه کودک فلسطینی که دیروز یکشنبه در بمباران‌های اسرائیل در نزدیکی مرز شرقی در جنوب نوار غزه کشته شدند، آغاز کند. "

در این بیانیه، ساف از " جامعه بین المللی و نهاد‌های بین المللی آن درخواست کرد در برابر جنایت‌های مداومی که ارتش اشغالگر اسرائیل انجام می‌دهد از سکوت خود خارج شوند. "

ساف اعلام کرد ارتش اسرائیل عمدا کودکان را در نوار غزه می‌کشد.

این سازمان اعلام کرد " از دیوان کیفری بین المللی می‌خواهیم تحقیقی فوری را درباره این جنایت آغاز کند. "

ساف همچنین بر حق مقاومت در مقابل اشغالگران با همه ابزار موجود و بر اساس قوانین بین المللی تاکید کرد.

شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین بر مخالفت کامل با طرح‌های مشکوک با هدف جدا کردن نوار غزه از کرانه باختری رود اردن از جمله قدس تاکید کرد.

وزارت بهداشت غزه یکشنبه اعلام کرد " جسد سه کودک شهید در محلی که ارتش اسرائیل در منطقه شرقی جنوب نوار غزه بمباران کرده پیدا شده است. "

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود " هواپیما‌های نظامی اسرائیل یک هسته متشکل از سه جوان فلسطینی را در نزدیکی مرز امنیتی بین غزه و اسرائیل هدف قرار داده اند. "

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر دسامبر ۲۰۱۴ اساسنامه رم و پیوست‌های مرتبط با دیوان کیفری بین المللی را امضا کرده بود.

دیوان کیفری با درخواست عضویت فلسطین از تاریخ اول آوریل ۲۰۱۵ موافقت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار