هاشمی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به حوزه سلامت و آموزش در خوزستان از تدوین سند توسعه آموزش در این استان خبر داد.

تدوین سند توسعه آموزش در استان خوزستانبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در سومین نشست بررسی مصوبات سفر اخیر 5 روزه وزیر بهداشت و معاونان این وزارتخانه به استان خوزستان گفت: پیگیری مصوبات و تصمیمات گرفته شده، توسط روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان خوزستان بسیار مهم است و امیدوارم که تا ۶ ماه دیگر، حداقل ۹۰ درصد این مصوبات انجام شده باشد تا شاهد تغییرات جدی در حوزه سلامت این استان باشیم البته این نشست باید ۶ ماه دیگر برای بررسی پیشرفت‌های انجام شده برگزار شود.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم توجه جدی به استان خوزستان بیان کرد: همه خودمان را مدیون خوزستان می‌دانیم، اما نباید فراموش کنیم که دشمنان، ضد انقلاب و داعش در استان خوزستان سرمایه گذاری کرده اند و نباید در این زمینه غفلت کنیم و باید از خدمات انجام شده به مردم آن استان، اطلاع رسانی مناسبی انجام شود.

هاشمی از روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان خوزستان خواست تا حضور بیشتری در بین مردم، دانشجویان و اعضای هیئت علمی داشته باشند.

وزیر بهداشت با اشاره به لزوم تهیه و تدوین سند توسعه آموزش در استان خوزستان گفت: این سند باید ظرف یکماه آینده تهیه شود تا تکلیف توسعه آموزش در این استان از نظر تعداد دانشجو، سهمیه بومی، اعضای هیئت علمی مورد نیاز و گروه‌ها و رشته‌های تحصیلی مشخص باشد و این سند، ملاک ما برای توسعه آموزشی ۵ ساله این استان قرار گیرد.

ضرورت  تکمیل پروژه های با پیشرفت ۳۰ درصدی

هاشمی یکی از مهمترین مشکلات حوزه سلامت استان خوزستان را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: در نشستی که با حضور نمایندگان استان خوزستان، روسای سازمان‌های برنامه و بودجه و امور استخدامی کشور و استاندار خوزستان برگزار می‌شود، باید مشکلات نیروی انسانی در خوزستان را مطرح کنیم تا به راهکار‌های مشخصی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه درمان، پرستاری و آموزشی برسیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: پروژه‌های بهداشتی نیمه تمام حوزه بهداشت استان خوزستان که پیشرفت بیشتر از ۳۰ درصد دارند، به شرط تعهد استانداری به پرداخت سهم خود در این پروژه ها، باید به سرعت تکمیل شوند.

بیشترین نیروی متخصص امسال در خوزستان مستقر می‌شوند

در ادامه قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در این نشست گزارشی از حوزه درمان و نیاز‌های درمانی این استان ارائه کرد و گفت: امسال استان خوزستان در صدر لیست استان‌هایی است که پزشکان متخصص در آن مستقر می‌شوند البته حضور آن‌ها در سطح استان باید با دقت انجام شود و ابتدا نیاز‌های شهر‌های غیردانشگاهی و سپس نیاز‌های شهر‌های دانشگاهی تامین شوند.

 جان بابایی با اشاره به تدوین سند درمان استان خوزستان تا سال ۱۴۰۴ در طول یک ماه گذشته گفت: استان خوزستان حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت و ۷۶۷۷ تخت بیمارستانی دارد که ۵۰۱۲ تخت آن، در بخش دانشگاهی است و شاخص تخت در این استان حدود ۱.۶ تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت است.

وی پیشرفت پروژه‌های درمانی این استان به ویژه در حوزه کلینیک‌های ویژه و واحد‌های اختصاصی زایمان (LDR) را مناسب ارزیابی کرد و افزود: در سفر ۵ روزه اخیر وزیر بهداشت و معاونان وی به استان خوزستان، برخی تصمیمات مهم و اثرگذار در حوزه سلامت گرفته شد که باید برای اجرایی شدن آن تلاش کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: مطالعات و بازدید‌های میدانی برای توسعه زیرساخت‌های درمانی در شهر‌های مختلف استان خوزستان به دقت انجام شده و می‌دانیم که در هر یک از شهرستان‌ها باید چه اقدامی را برای توسعه زیرساخت‌ها و افزایش دسترسی مردم به خدمات درمانی انجام دهیم همچنین تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی، تهیه و تامین خواهد شد.

جان بابایی بیان کرد: برای توسعه زیرساخت‌های حوزه درمان در استان خوزستان و در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی این استان به حدود ۱۰۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که به تدریج تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.