حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به دیدار روز یکشنبه خود به همراه چندتن از اعضای شورای شهر تهران با عباس آخوندی وزیر مستعفی دولت در خانه وارطان در خیابان طالقانی، اظهار کرد: نگاه آخوندی به شهرداری، نگاهی به عنوان یک سازمان اجتماعی است.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه از دیدگاه آخوندی راهبرد حل مشکلات شهر، مشارکت مردمی است، تصریح کرد: دیدگاههای آخوندی در حوزه مدیریت شهری مدرن و نوین است.
وی با بیان اینکه بافت فرسوده از جمله مشکلات اساسی شهر تهران است، تصریح کرد: از دیدگاه آخوندی تنها راه احیای بافت فرسوده، مشارکت مردم در بازآفرینی آن است و همچنین شرکتهایی که در این حوزه فعالیت و تجربه دارند باید سرمایهگذاری کنند و دولت نقش زیادی در این زمینه ندارد و باید زیرساختهای لازم را فراهم کند.
خلیل آبادی در خصوص راه حل آخوندی برای حل معضل ترافیک تهران گفت: دیدگاه آخوندی و چند گزینه دیگر شهرداری تهران که با آنها دیدار داشتیم در مورد ترافیک تهران، یکسان است و به اعتقاد آنها باید حمل و نقل عمومی توسعه یابد.
انتهای پیام/
اول که اگر بازنشسته ها از کار برکنار شوند عده زیادی از جوانان تحصیل کرده شاغل میشوند
استفاده از قشر جوان و شفاف سازی
شهرداری تهران مسئولیت سنگینی هست دست یه فرد لایق همچو قالیباف باید باشد و امثال ایشان فردی با تفکر بسیجی عمل کن.
و تمته فیها طویلاً ،
اللهم عجل لآخوندی الموت .
مثل اینکه مشکلات و قبلا بهشون نمی گن.
1- در شهری مانند تهران باید وسایل نقلیه جابجایی درون شهری باید بیش از 5 نفر ظرفیت سرنشین داشته باشد یعنی کاهش تاکسی و جایگزین آنها با خودرو ون که البته باید توسط خودرو سازان در طراحی خودرو ون با ایجاد تغییرات شرایط آسایش مسافرین بهتر دیده شود
2- ایجاد پارکینگهای طبقاطی ثابت و متحکرک در نقاط پر تردد و دارای حجم بالای کسب و کار برای جلوگیری از تردد بی رویه خودرو ها در خیابانهاو ایجاد کسب و کار برای افراد جویای کار و فعال کردن بخش حصوصی
3- بعضی از خیابانهای دارای بخش تجاری فعال با سنگ فرش خیابان فقط تردد مردم صورت گرفته و تردد خودرو حمل مایحتاج مغازه ها در هنگام شب امکان پذیر بوده و قبل از ورود به این خیابانها پارکینگها احداث شود .
4- از ورود خودروهای شخصی به خیابانهای پر تردد جلو گیری شده و فقط ورود خودروهای حمل نقل عمومی رفت و آمد کنند تا مردم با پارک خودرو شخصی در پارکینگ از خودرو های عمومی برای طی مابقی مسیر استفاده کرده و با عادت شدن این رفتار عمومی کم کم خودروهای خود را از منزل نیز خارج نکرده و با وسایل حمل و نقل عمومی تمام مسیر ها را خواهند پیمود.
5- استفاده از اتوبوسهای دوطبقه برای خیابانهای پر تردد باری کاهش تعداد وسایل نقلیه عمومی عبوری از خیابانهاو افزایش ظرفیت جابجایی مسافر