روز دوشنبه هزاران نفر از دانش‌آموزان معترض به سیاستهای جدید آموزشی دولت یونان به خیابانها آمدند و با نیروهای پلیس درگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، تظاهرات روز دوشنبه جوانان یونان در  شهر آتن به خشونت کشیده شد.

به گفته پلیس یونان روز دوشنبه نزدیک به 2 هزار دانش‌آموز دبیرستانی در اعتراض به سیاستهای آموزشی جدید دولت به خیابانهای آتن آمدند که این تظاهرات به درگیری بین دانش‌آموزان و نیروهای پلیس انجامید.

معترضان به سیاستهای آموزشی دولت یونان با پلیس درگیر شدند+فیلم

شعار «پولها را خرج آموزش کنید و نه خرج کشتار ناتو» از جمله شعارهای دانش‌آموزان معترض بود. اعتراضها پس از آن رخ داد که به‌ تازگی وزارت آموزش یونان پیش‌نویس لایحه‌ای را تصویب کرد که براساس آن شرایط ورود به دانشگاه‌های این کشور تغییر می‌کند.

معترضان به سیاستهای آموزشی دولت یونان با پلیس درگیر شدند+فیلم

اصلاحات مورد نظر وزارت آموزش شامل ایجاد تغییراتی در برنامه درسی سال آخر دبیرستان و همچنین تغییر در امتحان ورودی به دانشگاه‌ها است. دانش‌آموزان معترض می‌گویند این تغییرات فشار امتحانات را افزایش می‌دهد و ساختاری را ایجاد می‌کند که مانع رشد دیدگاه‌های انتقادی می‌شود.

معترضان به سیاستهای آموزشی دولت یونان با پلیس درگیر شدند+فیلم

دانش‌آموزان معترض در ادامه به سمت نیروهای پلیس سنگ و مواد آتش‌زا پرتاب کردند و نیروهای پلیس نیز برای توقف معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار