ذوالفقاری گفت: معمولا افرادی که دوران کودکی شاهد رفتارهای آسیب زا از سوی پدر و مادر خود بوده اند، از نوجوانی دچار بدبینی نسبت به دیگران می شوند.

با ایجاد رابطه ای صمیمی بدبینی همسر خود را درمان کنیدداوود ذوالفقاری روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اختلال شخصیت پارانوئید اظهار کرد: اختلال شخصیت پارانوئید که فرضیه اصلی آن بدبینی و شکاکی است، ریشه در دوران کودکی دارد. معمولا افرادی که دوران کودکی مراقبت با کیفیت نشده اند یا شاهد رفتارهای آسیب زا از سوی پدر و مادر خود بوده اند به طور مثال خیانت و روابط فرا زناشویی، در ذهن کودک پردازشی شکل می گیرد که دنیا ایمن نیست و از نوجوانی دچار سوءظن و بدبینی نسبت به دیگران می شود.

ذوالفقاری در ادامه بیان کرد: این افراد برای درمان مراجعه نمی کنند، فقط زمانی که در زندگی زناشویی دچار تعارضات شدیدی شوند و این تعارضات منجر به طلاق می گردد، برای مشاوره زوج درمانی مراجعه می کنند. در فرآیند زوج درمانی مشاور متوجه می شود این آقا یا خانم دچار اختلال پارانوئید است و با درمان های بینش مدار کمک به حل این مشکل کمک می کند.

وی به همسران این افراد توصیه کرد که با مدیریت کردن فضای صمیمی خانه از کارشناسان و متخصصین مربوطه اطلاعات کسب کنند و در برابر بدبینی و شکاکی همسرشان خود را کنترل کنند و از هرگونه گاردگیری، تعارض و انتقام جدا خودداری کنند. همچنین با ایجاد رابطه ای گرم و منعطف همسرشان را به درمان دعوت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
سلام دکتر من شوهرم خیلی بد بین است همش گیر میده اصلا باور نمیکنه همش میگه خیانت میکنی لطفا راهنمایی کنید چکار کنم همسرم را خیلی دوست دارم راهنمایی کنید
United States of America
سارا
۱۴:۱۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
سلام دکتر ذوالفقاری واقعا کارش عالیه. خیلی روانشناس ماهریه.
United States of America
سارا
۱۴:۱۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
سلام دکتر ذوالفقاری واقعا کارش عالیه. خیلی روانشناس ماهریه.
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا
۰۲:۴۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
باسلام و خسته نباشید بدبینی خیلی بده منم مدتیه به همسرم بدبین شدم نمیدونم شاید به خاطر تاثیرات این چیزاییه که در مورد خیانت میشونم و میخونم جدیدا توی مطلب خیانت فیلیا هم یک سری چیزا خوندم رفتارم باهاش عجیب شده خودشم متوجه شده
آخرین اخبار