معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر: هویت گذاری شتر‌های استان، واگذاری زمین برای احداث استراحتگاه شتر، تامین آب شرب مورد نیاز از طریق حفر چاه و راه اندازی واحد‌های شترداری نوین از مهمترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر است.

پرورش شتر در استان بوشهر توسعه می‌یابدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس مسئول دام­ های سنگین مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با حضور در شهرستان دشتی و بازدید از واحد پرورش شتر نمونه استان  از نزدیک با وضعیت پرورش شتر در استان بوشهر آشنا شد.

افشین قطبی گفت: در سال جاری اولین موافقت اصولی واحد پرورش شتر داشتی در شهرستان دشتی صادر گردید و امید است که به زودی و پس از صدور پروانه تاسیس، شاهد راه اندازی آن و همچنین واحد فرآوردی شیر و فرآورده ­های لبنی شتر در استان باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ضمن بازدید از کارگاه عبابافی در روستای بحیری شهرستان دشتی، ثبت جهانی عبای شتر استان بوشهر را یک ضرورت دانست و بیان داشت: توسعه پرورش شتر به عنوان یک دام کاملاً وابسته به مرتع، احیاء مراتع و توسعه کشت گیاهان مناسب مرتعی برای استفاده شتر به ویژه گیاه خارشتر ضروری است.

قطبی تصریح کرد: به تاکید وزیر محترم جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه کشت گیاه خارشتر، طرح جامعی در این خصوص در حال تهیه است که پس از نهایی شدن به استان­ ها ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است: صدور پروانه چرا برای شترداران استان از مهمترین مشکلات پرورش شتر در استان می‌باشد.

انتهای پیام/م

توسعه کشت گیاه خارشتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.