مدیر کل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت:بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ترمینال جدید فرودگاه بین المللی بیرجند جذب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛سلامی مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی گفت:با توجه به محدوديت فضای موجود ترمینال فرودگاه بیرجند، بهسازی ترمینال فعلی به مساحت حدود 2 هزار و 500 مترمربع و توسعه ترمینال جدید به مساحت حدود 3 هزار و 500 مترمربع پس از برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار اجرایی می شود.

وی افزود:در ترمینال جدید تلفیقی از پروازهای داخلی و خارجی صورت می‌گیرد و همزمان خدمات پروازی به مسافران داخلی، خارجی، عتبات و حج ارائه می‌شود.

سلامی گفت:پس از پیگیریهای چند ساله با افزایش فضای ترمینال فرودگاه بین المللی بیرجند موافقت شد و مطالعات پروژه توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه صورت گرفته و در سه ماهه پایانی سال عملیات کلنگ زنی انجام و پروژه آغاز می شود.

مدیر کل فرودگاه های استان افزود:فرودگاه بیرجند خود يک زيرساخت توسعه است که با برنامه‌ريزی شهری و مطالعاتی بايد هم رديف ساير زيرساخت‌های توسعه شهری تعريف و هدف‌گذاری شود.

وی ضمن تأکيد بر تأمين فضای لازم برای برقراری و افزایش پروازهای برنامه ای داخلی و خارجی اظهار کرد:ترمینال جدید به ترمینال فعلی فرودگاه بین المللی بیرجند متصل خواهد شد و با این افزایش، ترمینال پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه به حدود 6 هزار مترمربع خواهد رسید.

سلامی بیان کرد:برای  اجرای پروژه بهسازی و ساخت ترمینال اعتبار لازم از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/غ

جذب بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای ساخت ترمینال جدید فرودگاه بیرجند 

برچسب ها: فرودگاه ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.