مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: ۵۰ مبلغ و هیات مذهبی از این استان در برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و آموزشی اربعین حسینی حضور دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  حجت الاسلام سید مهدی ترابی مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: حضور در حماسه عظیم و جهانی پیاده روی اربعین حسینی بهترین فرصت جهت تبلیغ دین است و همه شیعیان به خصوص طلاب مبلغ باید از این موقعیت به بهترین نحوه استفاده کنند.

وی با اشاره به این که از استان سمنان ۳۳ مبلغ و مبلغه جهت فعالیت‌های مذهبی به پیاده روی اربعین اعزام شدندگفت: برخی از این مبلغان در موکب‌ها مستقر شده و علاوه بر تبلیغ دین به سئوالات شرعی زائران پاسخگو هستند و برخی نیز در طول مسیر به فعالیت‌های دینی می‌پردازند.

وی اظهار داشت: مکان‌های استقرار این مبلغان برای ارائه خدمت به زائران حسینی در مسیر پیاده روی اربعین به خوبی جانمایی شده و محتوای فرهنگی مناسب در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

ترابی اضافه کرد: ۱۷ هیات مذهبی نیز از شهر‌های سمنان، شاهرود، سرخه و گرمسار جهت خدمت رسانی به زائران حسینی به فعالیت‌های دینی و خدمات رسانی به زائران مشغول هستند.

دبیر کمیته فرهنگی آموزشی اربعین اداره کل تبلیغات اسلامی سمنان ادامه داد: طی ماه‌های گذشته ۲۲ جلسه و همایش آموزشی - توجهی مستمر برای مبلغان، مداحان و هیات مذهبی اعزامی به اربعین از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان جهت خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران برگزار شد.

وی تاکید کرد: خادمان حسینی باید برای بهره مندی بیشتر زائران ایرانی از برنامه‌های مذهبی و فرهنگی اربعین حسینی و تبلیغ معارف الهی و بیان احکام دینی تمام توان خود را به کار گیرند.

انتهای پیام / گ

جزئیات خدمت رسانی ۵۰ مبلغ و هیات مذهبی سمنان در اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.