کارشناس ارشد روانشناسی گفت:پیگیری وضعیت تحصیلی فرزندان توسط والدین به فرزندان اطمینان خاصی می دهد و ارتباط موثری بین والدین و فرزندان شکل می گیرد.

پیگیری وضعیت تحصیلی فرزندان به معنای تمرین کردن همراه آنان  نیستچوپانی کارشناس ارشد روانشناسی   در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،گفت:پیگیری وضعیت تحصیلی فرزندان توسط والدین به آن ها اطمینان خاصی  می دهد و ارتباطی بین والدین و فرزندان شکل می گیرد که  باعث شناسایی بهتر نقاط قوت و فرصت های بهبود درسی و نقاط ضعف فرزندان می شود.
 
 وی با بیان اینکه حمایت می تواند به فرزندان ما معنای بهتری بدهد باعث شکل گیری ارتباط بهتری می شودگفت: پیگیری وضعیت تحصیلی نشان می دهد که موقعیت فرزندان چقدر برای والدین اهمیت دارد  و این موضوع در دانش آموزان هم ایجاد تعهد می کند.
 
 چوپانی گفت: والدین با مطالعه ومشورت  با والدین موفق به بهترین شیوه  آموزش و پرورش  کودکان مسلط شوند و این رابطه را فرزندان خودشان و اولیای مدرسه  برقرار کنند. 
 
وی بیان کرد:این نکته را نباید نادیده بگیریم که حضور در مقاطع تحصیلی  برای دانش آموزان با یکسری تحولات همراه است به هر حال مقطع متفاوت تر از مقطع قبل هست و این تحولات را باید با حمایت والدین بپذیرند  و رفتار مناسب در برخورد با این تغییرات داشته باشند .
 
 چوپانی افزود: بنابر این خانواده باید همپای تغییر و تحولات فرزندان باشد برقرار ارتباط و گفتگو یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه شود  والدین موظف هستند که ارتباط مناسب بین فرزندان و مدرسه برقرار کنند و این هماهنگی در ارتباط اثرات مثبتی در وضعیت تحصیلی و رفتاری فرزندان دارد.
 
 وی با بیان اینکه باید همواره در جلسات مدرسه حضور پیدا کند گفت: فعالیت هایی که برای والدین هست شرکت کنند و  تا نیازهای فرزندانشان را با حضور در جلسات پیدا کنند و بدانند  بچه ها چه  نیازهایی دارند.

 
 وی افزود: مدارس هر از گاهی که جلساتی برای اولیا برگزار می کند خانواده ها باید سعی کنند جدول زمانی مشخص و جدا از دعوت از سوی مدرسه داشته باشند و برای اطلاع از وضعیت تحصیلی فرزندانشان به مدرسه مراجعه کنند.
 
 
 وی با شااره به تاثیر پیگیری وضعیت تحصیلی  فرزندان گفت: خانواده و والدین  باید فضای مناسبی برای رشد علمی و آموزشی فرزندان خود فراهم کنند و به این دلیل اینکه زمینه فراوانی برای پرکردن اوقات فرزند وجود دارد و اگر پدر و مادر غفلت کنند ممکن استعداد بچه ها هدر برود و وقت خود را صرف مسائلی کنند که اولویت آن ها نیست و به خطا کشیده شوند.
 
چوپانی افزود: پیگیری پدر و مادر باید طوری باشد که موجب وابستگی نشود والدین کنار فرزندان درس می خوانند و تکالیف انجام می دهند این  روش صحیح نیست  و پیگیری به معنای تمرین کردن همراه فرزند نیست.
 
 وی افزود: نقش والدین با یک مربی  را در نظر بگیرید  مربی نقش هدایت کننده دارد و والدین هم باید این چنین باشند  به این صورت که  یک مربی هیچ وقت بازی نمی کند بلکه کنار زمین می ایستد و نظارت می کند وهرجا که بازیکنان نیاز به هدایت داشته باشند آن ها را راهنمایی می کند  والدین هم باید دیدگاه نظارتی داشته باشند دقت کنند که ایا دانش اموز وظایفی که معلم به ان ها سپرده است را به خوبی انجام می دهد و از زمان درست استفاده می کنند یا خیر
 
 وی ادامه داد: والدین دقت داشته باشند که از فرزندان خود غفلت نکنند و پیگیر وضعیت فرزندانشان در مدارس باشند.

انتهای پیام/ز


 والدین پیگیر وضعیت فرزندانشان در مدارس باشند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.