مشکلاتی که گریبان گیر پیشرفت صنعت نساجی در کشور شده است + فیلم

صنعت نساجی در ایران دارای قدمتی طولانی و یکی از مهم­ترین بخش­‌های اشتغال‌­زا است. این صنعت در سال­‌های اخیر با مشکلاتی روبرو شده و توجه به مشکلات آن بسیار ضروری است.

به گزارشگروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ نساجی در میان نیازهای اساسی اقتصادی در درجه­‌ی سوم اهمیت پس از موادغذایی و مسکن قرار دارد و ۴ درصد ارزش افزوده­‌ی صنعتی و ۱۰ درصد از کل صادرات صنعت کشور را شامل می­‌شود. میزان سرمایه­‌گذاری ارزی برای ایجاد یک شغل در صنعت نساجی در مقایسه با بعضی از صنایع همچون خودروسازی، بسیار پایین است. از آنجا که این صنعت نسبت به بخش­‌های اقتصادی در سطح ملی و نیز در بین زیربخش­‌های صنعت، بالاترین توان اشتغال‌­زایی را به خود اختصاص داده و در حال حاضر ۱۸ درصد اشتغال در صنعت مربوط به نساجی است، بنابراین، مشکلات آن و رفع آن­‌ها اهمیت بسیاری دارد.امروزه صنعت نساجی با سابقه ۵ هزار ساله با فرسودگی تجهیزات دست به گریبان است.

 

 

بیشتر بخوانید: مشکلات سر راه صنعت نساجی در آذربایجان شرقی + فیلم

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
من
۱۰:۰۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
الان تو همه چی مشکل داریم همه چیز گرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
رکود و کمبود مواد اولیه بود حالا دیگه بازار ثانویه هم به اون اضافه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
تولیدکنندگان داخلی که جنس خودشون رو چندین برابر کردن حالا که دیدن به دلیل بالا رفتن ارز همه از کالای ایرانی خرید میکنند دارن بالاتر از جنس خارجی به مردم میفروشن واقعا جای تاسف داره