مدیر طرح چهارباغ گفت : کارگروهی پنج نفره از متخصصان شهری ، بهترین طرح برای بازسازی محور میانی چهارباغ را بررسی می‌کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید سهرابی مدیر  طرح چهارباغ اظهار کرد : کارگروه تخصصی چهارباغ در فراخوانی محدود اعلام کرده است تا شرکت‌ها و افراد با تجربه در زمینه بازآفرینی اماکن و مکان‌های تاریخی ، طرح‌های خود در خصوص بازسازی قسمت میانی چهارباغ را ارائه کنند.

وی تصریح کرد: این فراخوان محدود طی یک هفته گذشته برگزار شده است و پس از بررسی ، بهترین طرح زیر نظر متخصصان طراحی و معماری شهری در این کارگروه انتخاب خواهد شد و در مراحل مختلف معماری مراحل نهایی خود را برای اجرا طی خواهد کرد.

مدیرطرح چهارباغ گفت : طبق پیش‌بینی‌ها، مطالعات برای انتخاب طرح مناسب دو الی سه ماه به طول می‌انجامد و اجرای طرح اواخر آذرماه عملیاتی خواهد شد ، البته زمان پیش‌بینی شده قطعیت ندارد ، زیرا مطالعات در همه ابعاد از جمله در زمینه مبلمان شهری و نورپردازی به صورت هماهنگ باید انجام گیرد.

سهرابی با تأکید بر ضرورت ایجاد یک طرح جامع و در نظر گرفتن همه جزییات قبل از بازسازی افزود : متأسفانه این فرآیند انجام نگرفته است ؛ بنابراین به ناچار در حین اجرای طرح باید این مطالعات انجام شود.

وی با بیان اینکه چهارباغ یک  طرح ملی است ، خاطرنشان کرد : انتخاب طرح مناسب برای قسمت میانی چهارباغ  از اهمیت بالایی برخوردار است ، بنابراین انتخاب و اجرای بهترین طرح نسبت به عامل زمان ضرورت بیشتری دارد ؛ همچنین اجرای این طرح باید با دقت نظر کارشناسان انجام گیرد تا نواقص و انتقادات به حداقل برسد و مسیر بازسازی درست ، شفاف و منطقی باشد.

انتهای پیام/م

بازسازی چهارباغ یک  طرح ملی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.