سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: سنجاب‌های غیربومی، بحرانی نوظهور است که باغات سنتی و تاریخی قزوین را تهدید می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛ قدرت اله مهدیخانی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان در جلسه ساماندهی وضعیت سنجاب‌ها در باغستان‌های سنتی قزوین گفت: در چند سال اخیر شاهد رشد تصاعدی و افزایش چشمگیر جمعیت سنجاب‌های غیر بومی و مهاجر در باغستان‌های سنتی و تاریخی قزوین هستیم که تهدید بسیار جدی برای سلامت و بقای این جنگل‌های دست کاشت وبی نظیر هستند.

مهدیخانی افزود: سنجاب‌های غیر بومی نه تنها درختان موجود در باغات را بیمارمی کنند و از بین میبرند، بلکه ناقل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نیز هستند که از آن جمله می‌توان به هاری اشاره کرد.

وی ادامه داد: باغات سنتی قزوین علاوه بر تولید مقادیر قابل توجهی از محصولات مرغوب پسته، بادام و انگور که قزوین را به قطب تولید و صادرات این موارد تبدیل کرده است، نقش بسیار ارزنده و حایز اهمیتی در تعدیل و تلطیف هوای استان ایفا می‌کند که مسلما وجوب حفظ و نگهداری این گنجینه ارزشمند را آشکار‌تر می‌سازد.

این مسول گفت: در این جلسه مصوب شد که دستگاه‌های مسئول بهترین راهکار غیر شیمیایی مقابله با این آفت را که می‌تواند تله گذاری و رها سازی پرندگان شکاری شکار مستقیم باشد انتخاب و با نظارت وهماهنگی اداره کل مدیریت بحران، اجرایی کنند.

انتهای پیام/

سنجاب‌های غیربومی، بحرانی نوظهور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.