فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از کشف و ضبط بیش از ۱۷ تن مواد مخدر و جلوگیری از خروج میلیارد‌ها ریال سرمایه کشور در هفت ماه گذشته توسط مرزداران استان خبر داد.

کشف بیش از ۱۷ تن موادمخدردرمرز‌های سیستان وبلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،سرتیپ دوم پاسدار سعید کمیلی در تشریح این مطلب بیان داشت: مأمورین این فرماندهی مستقر در یگان‌های مرزی استان در راستای پایش و حراست از مرز‌ها موفق شدند در هفت ماه گذشته مقادیر قابل توجهی مواد مخدر و سوخت قاچاق را کشف کنند.

وی به کشفیات مواد مخدر اشاره کرد و افزود: مرزداران سیستان و بلوچستان در هفت ماه گذشته ضمن دستگیری تعداد ۴۹ نفر قاچاقچیان مسلح، توانستند بیش از ۱۷ هزار و ۷ کیلوگرم مواد مخدر شامل هروئین، مرفین، کراک، تریاک و حشیش را کشف و ضبط کنند.

سردار "کمیلی" ابراز داشت: با گسترده‌تر شدن پایش‌های هوایی و زمینی انجام گرفته در نوار مرزی استان، روز به روز از فعالیت قاچاقیچان و خسارات سنگین قاچاق بر اقتصاد کشور کاسته شده به طوری که مرزداران از ابتدای سال جاری در راستای مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از کالای ایرانی موفق به توقیف ۴۱۸ دستگاه خودرو و شناور حامل کالا قاچاق و دستگیری هزار و ۳۰۴ نفر قاچاقچی و کشف مقادیر قابل توجهی کالا و مواد سوختی از قبیل: بیش از یک میلیون و ۸۴ هزار لیتر فرآورده‌های سوختی، ۷۲۰ تن برنج، ۷ هزار و ۲۷۶ متر پارچه و... شدند و میلیارد‌ها ریال سرمایه ملی را به چرخه اقتصاد داخلی بازگردانند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان به دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز نیز اشاره کرد و گفت: با اقدامات مؤثر مرزداران، تعداد ۵۲ دستگاه وسیله نقلیه توقیف، تعداد ۱۷ هزار و ۵۴۲ نفر متجاوز مرزی دستگیر و ۱۷۴ هزار و ۳۶۷ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز نیز از کشور طرد شده‌اند.

وی ادامه داد: در راستای برقراری امنیت پایدار در منطقه و استیفای حقوق مرزنشینان، در هفت ماه گذشته تعداد ۲۱۰ جلسه ملاقات مرزی با مرزبان کشور مقابل برگزار شد که در این ملاقات‌ها ضمن تأکید بر همبستگی و تعامل بیشتر بین دو طرف مذاکره کننده، توافقاتی از قبیل: راهکار‌های مبارزه با اشرار مسلح و قاچاقچیان مواد مخدر، اقدامات مشترک در جهت کاهش تجاوزات مرزی، حل مسائل و مشکلات مرزی و نحوه تردد اتباع دو کشور به عمل آمد.

انتهای پیام/ف

 بیش از ۱۷ تن موادمخدردرمرز‌های سیستان وبلوچستان کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.