معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: بر اساس نام گذاری مشهد با عنوان شهر جهانی گوهر سنگ ها، زیر ساخت‌های مناسبی را در جهت این نام گذاری فراهم آورده ایم.

مشهد، شهر جهانی گوهر سنگ‌هامحمد مطیع معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛گفت: پس از تصویب و نام گذاری، یک سری اقداماتی از جمله ایجاد کارگاه‌های جدید و در حد استاندارد، رسیدگی به کارگاه ها، ایجاد مراکز آموزشی و از همه مهمتر محلی برای حضور هنرمندان به صورت گسترده مورد نیاز است که باید در این زمینه بدان بپردازیم.

وی افزود: اقدامات مذکور در کارگروه گردشگری استانداری خراسان رضوی مطرح گردید که با همکاری مهندس مقدوری هر سه مصوبه مطرح شده در کارگروه به تصویب رسید.

مطیع گفت: اولین مصوبه مرکز ملی گوهر سنگ هاست که آغاز کار شده و مبلغ چهار میلیارد تومان از سال گذشته بدان اختصاص و همچنین آزمایشات خاک و طراحی‌های این مکان انجام شده است که مراسم کلنگ زنی این مجموعه در روز‌های آینده برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مکان مرکز ملی گوهر سنگ‌ها در ساختمانی مربوط به میراث فرهنگی واقع در بلوار وکیل آباد مشهد می‌باشد که این مرکز در ده طبقه شامل کارگاه ها، فروشگاه، واحد‌های آموزشی و همچنین کلیه‌ی واحد‌های ستادی و اجرایی مورد نیاز مرکز به بهره بردای خواهد رسید.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اظهار داشت: دومین مصوبه موزه سنگ می‌باشد که با همکاری سازمان زمین شناسی استان انجام شده و موزه سنگ در کنار موزه زمین شناسی احداث خواهد شد که مبلغی به صورت مشارکتی در اختیار سازمان زمین شناسی قرار گرفته و همزمان با افتتاح موزه زمین شناسی، موزه سنگ نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: مصوبه سوم مدرسه هنر‌های اسلامی می‌باشد که با همکاری آموزش و پرورش استان برای نخستین بار در خراسان رضوی ایجاد خواهد شد و هم اکنون در حال فعالیت ساخت می‌باشد که تا آخر سال به بهره برداری خواهد رسید.

مطیع افزود: بیشتر آموزش‌های مرسه هنر‌های اسلامی با رویکرد تراشه سنگ خواهد بود که از ظرفیت‌های این مدرسه استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: در حال حاضر ۹۰۰۰ کارگاه تحت پوشش فعال داریم که بیش از ۲۰۰۰۰ نفر در حال فعالیت در حیطه صنایع دستی استان هستند.

انتهای پیام//آ. ف


تصمیمات و اقدامات اجرایی در زیر بنای شهر جهانی گوهر سنگ‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.