عبدالبصیر انور، وزیر عدلیه/ دادگستری افغانستان و هیات همراه در سفر به تهران، با محمد جواد شریعت باقرى، رئیس دانشگاه علوم قضایی و خدمات ادارى دیدار کردند.

دیدار وزیر عدلیه افغانستان با رئیس دانشگاه علوم قضایى ایرانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالبصیر انور، وزیر عدلیه/ دادگستری افغانستان و هیات همراه در سفر به تهران، با محمد جواد شریعت باقرى، رئیس دانشگاه علوم قضایی و خدمات ادارى دیدار کردند.

وزیر عدلیه/ دادگسترى افغانستان در این دیدار درخواست خود را پیرامون بورسیه تعدادى از دانشجویان افغانستانی براى تحصیل در این دانشگاه مطرح کرد و گفت: ما به سمینار‌ها و کارگاه هاى آموزشى از این دست بسیار نیازمندیم.

وى گفت: یکى از دغدغه هاى ما ترجمه آثار جدیدى است که در جمهورى اسلامى ایران نگاشته مى شود.

در ادامه شریعت باقرى با بیان اینکه در خصوص بورسیه دانشجویان وزارت علوم صلاحیت اظهار نظر دارد گفت: ما مى توانیم همکارى هاى مشترکى در زمینه برگزارى کنفرانس هاى علمى و دوره هاى آموزشى داشته باشیم و قادر هستیم تا دوره هایى در زمینه آشنایى با حقوق تجارت و آشنایى با نظام هاى حقوقى جهان برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه علوم قضایی و خدمات ادارى در ادامه خاطرنشان کرد: پیشنهاد مى کنم تا زمینه هاى بحث میان کشورهاى همجوار و هم زبان ایجاد شود و آمادگى این را داریم تا موضوعات مطرح شده را به صورت جزئى‌تر و دقیق‌تر مورد بررسى قرار دهیم.

وى ادامه داد: مى توانیم تبادل اساتید دانشگاه را داشته باشیم و نشست هاى مشترک میان اساتید برگزار کنیم.

شریعت باقرى با اشاره به تجربه ایران در زمینه حقوق اسلامى بیان کرد: ما در این زمینه سختى هاى زیادى کشیدیم و تجربه هاى فراوانى داریم از طرفى مدل هاى حقوقى خارجى براى جوامع اسلامى با شکست مواجه مى شود لذا مى توانیم تجربه هاى خود را در اختیار افغانستان قرار دهیم.

به نوشته میزان، در پایان این نشست وزیر عدلیه/ دادگسترى افغانستان و هیات همراه از کتابخانه دانشگاه علوم قضایی و خدمات ادارى بازدید کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.