معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مسمومیت دارویی و ابتلا به آنفلوآنزا را به عنوان مرگ ۲ کودک اهوازی نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران ورناصری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان داشت: همکاران دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عنوان متولیان سلامت استان، در تاریخ 29 مهرماه پس از اطلاع از فوت 2 کودک با تشکیل تیم های کارشناسی در معاونت های درمان، بهداشت و غذا و دارو اقدام به بازدید و بررسی کارشناسی این مساله کردند.

وی افزود: این دانشگاه پس از جلسات مکرر با حضور متخصصان رشته های عفونی، مسمومیت ها، اپیدمیولوژی، داروسازی بالینی، کارشناسان متبحر و بازدید از داروخانه هایی که دارو از آن ها تهیه شده فرضیه دارو را به عنوان عامل مستقیم مرگ 2 کودک مردود می داند.

ورناصری عنوان کرد: همچنین طبق بررسی ها و آزمایشات دقیق به عمل آمده از نمونه های اخذ شده از2 کودک و اطرافیان و ارسال آن ها به آزمایشگاههای رفرانس در اهواز و تهران فرضیه بیماری آنفلوآنزا و mers به عنوان عامل مرگ بعید بوده و مطرح نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان داشت: سایر علل نظیر مسمومیت های احتمالی باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد مراحل آزمایشات کارشناسی در حال انجام است و با هماهنگی سازمان پزشکی قانونی آخرین اخبار و اطلاعات لازم به اطلاع مردم می رسد.

انتهای پیام/م

علت مرگ 2 کودک اهوازی در هاله ای از ابهام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.