۱۳ هزار مازندرانی ۶ ماه نخست امسال به دلیل نزاع و درگیری به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

مازندرانی‌ها پرخاشگرتر شدندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در جمع خبرنگاران گفت: میزان نزاع  در مازندران ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از مجموع ۱۳ هزار نفری که به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند ۸ هزار ۷۲۳ نفر مرد و بقیه زن هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: شهر‌های ساری با ۲ هزار و ۹۴۷ و بابل با هزار و ۶۰۴ بیشترین نزاع و عباس‌آباد با ۲۰۱ مورد نزاع را ثبت کردند.

علی عباسی با بیان اینکه بیشترین نزاع‌ها در تابستان و فصل گرم ثبت شد، افزود: حدود ۷ هزار پرونده نزاع تابستان امسال به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع  شد.

وی گفت: استرس ناشی از هوای گرم، افزایش تردد‌های خیابانی در فصل گرما و به تبع آن افزایش ترافیک و شلوغی پارک‌ها و بوستان‌ها می‌تواند عوامل افزایش برخورد‌های اجتماعی در فصول گرمتر سال باشند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت:آموزش مهارت‌های زندگی در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا خواهد برد.

انتهای پیام/ک


افزایش ۳ درصدی نزاع در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار