موهبتی از پرداخت ۹۵ درصدی هزینه بستری بیمارستان‌ها از سوی بیمه سلامت خبر داد.

طرح تحول سلامت شامل کل کشور می‌شود/  ٤٠ میلیون ایرانی تحت پوشش بیمهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت در مراسم آئین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت که امروز در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: سوم آبان مصادف است با سالروز بیمه همگانی؛ بر اساس اصل ٢٩ قانون اساسی، دسترسی به خدمات بهداشتی به صورت بیمه ای و غیر بیمه ای تكلیفی برای حاكمیت است و بر اساس همین قانون سازمان خدمات درمانی كه سازمان بیمه سلامت نام گرفته شده است، تأسیس شد.

وی بیان كرد: خداوند بزرگ را شاكریم بعد ٢٣ سال تأسیس بیمه سلامت، شاهد پوشش ٤٠ میلیون نفر هستیم كه ٨٥ درصد این جمعیت بیمه رایگان هستند و دولت حق بیمه آنها را پرداخت می‌كند. در این میان كاركنان بیمه، طلاب و دانشجویان صندوق هایی هستند كه تحت پوشش بیمه قرار دارند، ١٠ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، پوشش ٤٠ میلیون شرایطی دارد كه همه می توانند تحت پوشش آن باشند .

وی ادامه داد:‌ این تعداد شامل کارکنان بیمه، طلاب و دانشجویان می شود؛ 10 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، در این بین پوشش40 میلیونی شرایطی دارد که همه می توانند تحت پوشش آن باشند.

موهبتی ادامه داد: آنهایی كه فاقد هر پوشش بیمه ایی هستند می تواند تحت پوشش بیمه سلامت باشند و از خدمات آن استفاده كنند، به بركت طرح سلامت هزینه ها از ٦٠ درصد به ٣٥ درصد كاهش پیدا كرده است. همچنین امروز حداقل ٩٠ تا ٩٥ درصد حق پرداختی بستری و ٧٥ درصد بخش سرپایی را بیمه سلامت پرداخت می كند كه بخش اعظم آن تحت بیمه سلامت است.

مدیرعامل بیمه سلامت افزود: بیمار جز رنج بیماری رنج دیگری نباید نداشته باشد؛ در مناطق محروم بخشی از طرح تحول اجرا شده است كه این طرح خیلی عقب تر در تهران اجرا شده بود، این طرح برای كشور بار مالی داشته است كه سبد بیمه را دولت باید پرداخت كند، وقتی از ٦٠ درصد به ٣٠ درصد كاهش دادیم رضایت ٨٣ درصدی ملت را به همراه داشت و جا دارد از وزیر و حمایت دولت و نماینگان مجلس صمیمانه قدردانی كنیم.

وی گفت: واقعی دیدن منابع مالی یکی از کارهایی است که از انتقال سازمان بیمه سلامت می توان نام برد، بحرانی که اگر جدی گرفته نشود بحرانی جدی تر همراه خواهد داشت و در این زمینه واقعی کردن هزینه بسیار کمک خواهد کرد، صدور دفترچه بیمه نیز از دیگر کارهای انجام شده است كه در حال حاضر در عرض 10 دقیقه دفترچه صادر می‌شود.

موهبتی تشریح کرد: هدفمند کردن بیمه از اقدامات بسیار مهم حوزه سلامت است، قرار بود پنج میلیون نفر بیمه شوند که این عدد به 11 میلیون افزایش یافت و بار مالی 528 میلیارد تومانی به جای گذاشت و با وجود همپوشانی جدید افراد می توانند از حق بیمه استفاده کنند،‌ نکته بعدی دفترچه های بیمه روستایی است که پنج سال اعتبار دارد.

مدیرعامل بیمه سلامت تصریح کرد: اقدام بعدی حذف همپوشانی بود که دستگاه اجرائی به کسی دیتا نمی‌داد اما در حال حاضر این اتفاق افتاده و به 2500 دیتا کاهش پیدا کرده است، همچنین بايد از ايجاد هم پوشانی جدید جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای جدید امضا شد به عنوان دولت الکترونیک و نسخه نویسی الکترونیک كه از دیگر اقدامات موثر بوده است؛ اجرای بالینی از دیگر کارها بود، 500 محصول دانشی داشتیم و امروز دستگاه بیمه ایی راه اندازی شد، سامانه تأیید خدمت را راه اندازی کردیم که به دلیل نبود انفورماتیک انجام نمی‌شد اما خوشبختانه در حال حاضر به خوبی شکل گرفته است.

موهبتی گفت: مردم گاهی در بخش سلامت رضایت ندارند اما در تلاش هستیم که این بخش را ارتقا دهیم؛ با وجود اینکه پزشکان مطالباتی دارند اما با دل و جان به کار مردم رسیدگی می کنند، نکته بعدی بدهی 20 ساله بیمه هاست که ممکن است20 سال دیگر نیز بدهکار باشند.

انتهای پیام/

اظهارات موهبتی در آئین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار