استاندار خراسان رضوی گفت:همه دستگاه‌های دولتی و خدماتی برای ارائه خدمات مناسب به زائران امام رضا (ع) آماده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ عیلرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در نهمین جلسه شورای اداری استان گفت: امروز اربعین ظرفیتی بی نظیر برای گسترش صلح، دوستی و اتحاد بین همه پیروان ادیان و اهل کتاب است. هم چنین ما در دهه آخر صفر افزایش حضور زایران را خواهیم داشت و همه دستگاه‌های دولتی و خدماتی برای ارائه خدمات مناسب به زائران امام رضا (ع) آماده اند.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که شهرداری ها، دهیاری ها، بقاع متبرکه و در نقطه کانونی آستان قدس رضوی باید در راستای خدمت رسانی به این زائران تلاش نمایند گفت:مشارکت خیرین و هیات‌ها در بحث‌های اسکان و تغذیه زائران به شکرانه مجاورت امام مهربانی‌ها باید مورد توجه قرار گیرد هم چنین در حوزه مباحث ایمنی و خدماتی و امنیتی و قضایی پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است.

رشیدیان با بیان این که مساله شروع زودهنگام فصل سرما را خواهیم داشت و با توجه به هشدار‌های هواشناسی باغداران و گلخانه داران دقت کنند در سرمای زودهنگان چند روز آینده خسارت به کشاورزان نزند افزود: دستگاه‌های مختلف برای مدیریت این بارش‌ها بویژه سیلاب‌ها را داشته باشند.


وی ادامه داد:در حوزه تسهیلات روستایی امروز با پیگیری‌هایی که از معاون رئیس جمهوری داشتیم قسط دوم تسهیلات روستایی به استان‌ها پرداخت می‌شود و با توجه به تغییراتی که در نرخ تبدیل ارز به ریال، تامین اصل این پول از صندوق توسعه ملی از ۷۵۰ میلیون دلار به دوبرابر افزایش می‌یابد. هم چنین ۱۲ میلیاردی که بنای بود در آغاز پرداخت شود به ۱۸ هزار میلیارد می‌رسد که خبر خوبی برای توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و ما خواهد بود تا زا این فرصت استفاده کمنتیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید تلاش کنیم صادرات غیر نفتی را افزایش دهیم البته این کار باید با توجه به حفظ به تامین مایجتاج داخلی صورت بگیرد هم چنین باید افزایش تولید داخلی را با هدف صادرات دنبال کنیم و این ظرفیت در استان وجود دارد و می‌تواند ظرفیت مناسبی برای صادرات بیابد و این هنر مردم ما بود که تهیدد را به فرصت تبدیل کردند.

رشیدیان با بیان این که ستاد تنظیم بازار هم باید تلاش خود را با جدییت دنبال کند تا تنش‌های قیمتی را رفع کند افزود:نگهداری و احتکار متفاوت است بنابراین باید روش نگهداری را با احتکار اشتباه نگیریم؛ هم چنین ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است که آمریکایی‌ها شاید به عمد این روز را بریا اعمال مرحله دوم تجریم‌ها انتخاب کردند.

وی ادامه داد:در بحث تغییرات تقسیمات کشوری در استان هم با پیگیری‌هایی که از اواسط سال گذشته در استانداری شد ظرفیت تبدیل شدن برخی شهر‌ها به شهرستان شدن در استان فراهم شده صالح آباد میان جلگه و زبرخان از جمله هستند.

استاندار خراسان رضوی همچنین از شهرستانی که در تعیین فرمانداران تاخیر شده عذرخواهی کرد و گفت: ما وظیفه معرفی کاندیدا‌ها را به وزارت کشور را داریم و به همین دلیل است که پیگیری و استعلامات کمی طولانی می‌شود هم چنین بحث جابه جایی استانداران هم شاید به نوعی بر این تاخیر افزوده باشد؛ سرپرست‌های فرمانداری‌ها هم با تمام وجود کار و امور مردم را دنمبال می‌کنند و کاری را معطل در شهرستان‌ها نکذاشته اند.

رشیدیان افزود: پیمانکاران ما کار بزرگی در این مدت با همه مطالبات داشته اند؛ ۲۲ هزار نیرو شاغل در این حوزه داریم که پروژه‌های عمرانی را فعال نکه داشته اندالبته ریزش‌هایی در نیروی شاغل به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها داشته ایم که با تشکیل کمیته‌ای به ریاست مهندس میرزایی بررسی و راهکار‌ها و انعطاف‌ها و اقدامات برای مقابله با این تحریم‌ها و شرایط بررسی می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت و به کارگیری شهرک‌های فناوری و شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها ادامه داد:اما در حوزه اتاق او تی سی و مبادلانت سه اقدام باید انجام شود و به سرعت دنبال شود، نخست بحث ثبت سهام جبرانی است که باید سهم هر فرد مشخص شده و ثبت آن نیازمند همکاری و هماهنگی قانونی ات که امید است تسریع شود و بعد تشکیلات مجمع عمومی و بعد ورود به فرابوس که بال مکاتبه و همکایر دستگاه قضایی مقدمات آن فراهم شده که امید است به زودی به سرانجام برسد.

استاندار خراسان رضوی گفت:در خراسان رضوی در فصل قبلی دو تیم داشتیم امسال یک تیم داریم که پدیده خوب درخشیده و خود را به صدر جدول رسانده و علی رغم مشکلات توانسته دل جوانان را گرم کند، اما مشکلاتی که در مدیریت این باشگاه بوده قرار شد فردا در استانداری جلسه‌ای در این رابطه برگزار شود و همه کسانی که در این زمینه دخیل هستند حضور یافته تا تعیین تکلیف شوند، زیرا جوانان ما این انتظار را از خراسان و ظرفیت گسترده آن دارند که این موضوع و مشکل را حل کنند.

این تیم ظرفیت خوبی برای تحول دارد و امید است مدیران شرکت پدیده و باشگاه و شهرداری و تربیت بدنی و بخش خصوصی به این موضوع توجه کنند که این خواسته عمومی جوانان از شما مدیران است که همه توانمندید. دستگاه‌های دولتی برای کمک به باشگاه‌های حرفه‌ای یک محدودیت و منع قانونی دارند؛ و ما از ردیف‌های دولتی امکان کمک به باشگاه‌های ورزشی را نداریم.

انتهای پیام// ا.آ


نهمین جلسه شورای اداری خراسان رضوی در استانداری این استان برگزار شد

برچسب ها: استانداری ، اربعین 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.