نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و معاونان وزیر نیرو از سد داریان بازدید کردند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نادری نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه بازدید نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و معاونان وزیر نیرو از سد داریان با انتقاد از مجریان سد داریان گفت : عوامل این سد مانع توسعه گردشگری در شهرستان پاوه شده اند.

وی گفت : در بحث تخصیص آب، قایقرانی، پرورش ماهی و گردشگری تاکنون مجریان سد مانع اجرا و انجام این مباحث شده اند.

نادری افزود: مجریان سد داریان در بحث بکارگیری نیرو‌های بومی در نیروگاه سد هم نسبت به جوانان شهرستان اجحاف کرده اند.

وی افزود : برای انجام نشدن این مباحث بنده از وزیر نیرو سوال کردم و کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس وزیر را مکلف به بررسی سوال و حضور معاونان وزیر در منطقه کرد.

وی گفت : از دیگر مباحث مورد نظر ما بحث تأمین آب شرب شهر جوانرود از سد لیله، تأمین آب شرب ازگله، تخصیص آب از سد آزادی برای زمین‌های دشت میرآباد و هلو که حداقل ۷۰۰ هکتار مرغوبترین زمین‌های کشاورزی را داریم.

نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی، تخصیص آب برای یک هزار و صد هکتار از باغات پاوه که مصوب سفر مقام معظم رهبری است که هیچ یک از این تعهدات را مجریان سد انجام نداده اند.

نادری افزود: امروز هم بحث آب شرب شهر پاوه است که عملیات آن از سال ۱۳۸۸ آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده است و من مسئولان امور آب را مقصر اصلی این همه تأخیر می‌دانم.

وی اظهار داشت: در سفر امروز نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و معاونان وزیر نیرو در آب و آبفای کشور مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از سوی شرکت توسعه منایع آب و نیروی ایران برای اتمام پروژه تأمین آب شرب شهر پاوه اختصاص داده شد.

نادری همچنین تصریح کرد: معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران قول مساعد دادند که برای تأمین نیروی انسانی نیروگاه سد داریان از جوانان بومی این شهرستان استفاده کنند.

معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت : طی یک ماه آینده نسبت به استخدام و بکارگیری نیرو‌های بومی در نیروگاه سد داریان اقدام خواهیم کرد.

بهروز مرادی افزود: برای انجام این مهم کار‌های مقدماتی از جمله فراخوان را آماده کرده و در اسرع وقت در روزنامه‌های محلی منتشر خواهیم کرد.

معاون وزیر نیرو در خصوص شرایط پذیرش نیرو برای نیروگاه داریان گفت : از کارگر فنی با فوق دیپلم تا لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های فنی را پذیرش خواهیم کرد.

مرادی در خصوص اختصاص آب برای اجرای طرح‌های کشاورزی در پائین دست سد داریان گفت: موافقت کار را گرفته ایم و در صورت نداشتن مشکل از سوی منابع طبیعی آب لازم را تا یکصد متر پمپاژ کرده و به آن‌ها اختصاص خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در خصوص اختصاص آب برای باغات شهر پاوه گفت: به دلیل ارتفاع بسیار زیاد (حدود هزار متر) و به صرفه نبودن هزینه‌های پمپاژ امکان پذیر نیست.

مرادی افزود: در صورت تأکید بر اجرای آن باید طرحی را برای آن تعریف کرد که در سازمان برنامه و بودجه برای آن ردیف اعتباری تعریف شود که بتوان آن را اجرا کرد.

 

 

انتهای پیام/د

عوامل سد داریان مانع توسعه گردشگری در شهرستان پاوه است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، بازدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.