اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در راستای رعایت پایه سنواتی در مورد کارگران است/اولویت تأمین معیشت از طریق تحویل اقلام و کالا‌های اساسی استمدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت:هدف این طرح رعایت حقوق و مزایای کارگران از لحاظ مادی ، سلامتی و صیانت امنیتی کار در مقابل حوادث کار است.
 
محمد سنجری مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در حاشیه همایش حفظ حقوق کارگران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد با بیان اینکه حفظ حقوق کارگران در مناقصاتی که در دستگاه‌های دولتی برگزار می‌شود گفت: بخش عمده‌ای از نیروی مشغول بکار در دستگاه‌های دولتی، عموما از طریق پیمانکاری و بخش خصوصی بکار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به الزامات قانونی بخش خصوصی به منظور عمل به تعهدات برای پیمانکارانی که در دستگاه‌های دولتی باید کار را واگذار کنند، افزود: ازجمله این الزامات در حوزه قانون کار در بحث تعیین صلاحیت شرکت‌های خدماتی است که باید شرکتی که در این مناقصه حضور دارد، این گواهینامه را قبلا از ما گرفته باشد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی دربیان بحث تعیین صلاحیت ایمنی پیمانکاران گفت: مدیران شرکت‌ها باید در دوره‌های آموزشی شرکت کرده و موفق به اخذ تعیین این صلاحیت برای حفاظت و حراست از نیروی کار در مقابل حوادث ناشی از کار باشند.

سنجری افزود: بعد از برگزاری این مناقصه و برنده شدن و انعقاد قرار داد، شرکت‌های خدماتی تکالیفی را از جمله اجرای طرح تأمین مشاغل در مورد کارگران خود با هدف عدالت مزدی در بنگاه اقتصادی دارند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در راستای رعایت پایه سنواتی در مورد کارگران است تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف این همایش، ارتقاء سطح دانش و اطلاعات ذی حسابان دستگاه ها، مسؤلین انعقاد قرار داد و امور مالی دستگاه‌های دولتی است تا قبل و بعد از انعقاد قرارداد پیمانکاری، در فرایند اجرا، تعهدات پیمان را رعایت کنند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: هدف اصلی رعایت حقوق و مزایای کارگران از لحاظ مادی، سلامتی و صیانت امنیتی کار در مقابل حوادث و رعایت الزامات بهداشتی و ایمنی در حوزه کار هست.

سنجری با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ شرکت خدماتی در سطح استان داریم که در مدت‌های مختلف تعیین صلاحیت را گرفته اند افزود: تعداد شرکت‌های قراردادی محدود‌تر است و بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ درصد نیرو‌هایی که در بخش دولتی در حوزه شرکت‌های خدماتی کار می‌کنند، عموما خدماتشان را از شرکت‌های خدماتی خرید می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اولویت تأمین معیشت از طریق تحویل یکسری از اقلام و کالا‌های اساسی است تصریح کرد: قطعا بعد از اجرایی شدن بسته حمایتی دولت، می‌توان برخی از کالا‌های اساسی که مورد نیاز کارگران هست را در اختیار این عزیزان قرار داد.
 
انتهای پیام //ف.ش
 

بیش از ۲۰۰ شرکت خدماتی در خراسان رضوی داریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار