جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت:رویکرد بسیج توجه حداکثری به اهل علم بدون توجه به گرایشات سیاسی در چهارچوب نظام و انقلاب است.

نقش بسیج دانشجویی در کادرسازی و تربیت نخبگان ارزشی بی نظیر استبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید بالایی جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور در بیست و هشتمین نشست شنبه‌های انقلاب که امروز شنبه 5 آبان ماه با موضوع بسیج و جوانان برگزار شد با اشاره به پیشرفت های علمی کشور در عصر انقلاب اسلامی گفت:  امروز وضعیت جمهوری اسلامی در مسئله علمی بسیار عالی است و با یک شتاب فزاینده این حرکت ادامه دارد.

بالایی با اشاره به  آمارهای بین المللی در بحث پیشرفت علمی ایران ادامه داد: طبق آخرین گزارش نهاد های بین المللی در سال 2016 ؛ 18 دانشگاه از ایران در بین دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفته اند و رتبه ایران در ارائه مقالات علمی در آی اس آی ؛ شانزدهم جهان است که گواه رشد بسیار خوب کشور در این عرصه است.

وی ادامه داد: امروز جزو 20 کشور مورد استناد علمی دنیا هستیم. ایران یک درصد جمعیت جهان را داشته و توقع این است که یک درصد رشد علمی دنیا را به خود اختصاص دهیم، با 1.8 درصد رشد علمی نزدیک به دو برابر بوده است که این یکی از موفقیت های چهار دهه انقلاب اسلامی است.

بالایی با اشاره به توانمندسازی پارک های علم و فناوری گفت: اکنون جهار هزار مجموعه نوآور در قالب پارک های علم و فناوری کشور است که باعث شده دوهزار و 460 ایده تبدیل به محصول شده است.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اربعین انقلاب اسلامی اظهار کرد: از نگاه تمدنی 40 سال زمان زیادی نخواهد بود؛ در این نگاه، سنجش تمدن ها ملاک قرن هاست؛ اما در همین چهار دهه در مورد پایه های تمدنی کارهای خوبی صورت گرفته است.
 
وی در ادامه با تبیین فعالیت های سازمان بسیج افزود: رویکرد بسیج توجه حداکثری به اهل علم بدون توجه به گرایشات سیاسی در چهارچوب نظام و انقلاب است. اقشار مختلف علمی توسط سازمان بسیج سازماندهی شده است.
 
بالایی در پایان خاطرنشان کرد: امروز برای تربیت نخبگان ارزشی و کادرسازی به صورت جدی در حال انجام فعالیت هستیم.
 
گفتنی است؛ بیست و هشتمین نشست شنبه های انقلاب؛ با عنوان ((بسیج و جوانان)) صبح امروز در امام زاده علی اکبر چیذر برگزار گردید.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار