رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: درصورت تامین منابع مالی، ساختمان مرکز رادیوتراپی تا دو ماه دیگر تکمیل می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛ منوچهر مهرام، رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جلسه هیأت مدیره مجمع خیّرین سلامت استان با اشارهبه  احداث ساختمان مرکز رادیوتراپی گفت: یک طبقه از این مرکز به عنوان بیمارسرا است و به صورت رایگان در اختیار بیمار گذاشته خواهد شد تا کار درمانش بدون استرس و دادن هزینه‌ای انجام شود، زیرا حداقل ۴۰ روز، طول درمان بیمار است.

مهرام اضافه کرد: طبقه دوم این مرکز هم تجهیزات رادیوتراپی مستقر خواهد شد.
وی گفت: خرید دستگاه رادیوتراپی مستلزم همراهی خیران است، زیرا بالا بودن هزینه دستگاه، کار را برای دانشگاه سخت‌تر کرده است.

مهرام افزود: امیدواریم به زودی این دستگاه خریداری شود و شاهد راه اندازی اولین مرکز پرتودرمانی در استان باشیم.

وی اضافه کرد: پارسال هزار و ۶۰۰ مورد ابتلا به سرطان در استان ثبت شده است که قطعی نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت:تعداد افراد مبتلا به سرطان در حدود دو هزار نفر تخمین زده می‌شود که مشکل رفت و آمد برای درمان و همچنین اسکان دارند.

دکتر مهرام گفت: استان به لحاظ توسعه بهداشتی درمانی، نسبت به استان‌های دیگر، از فقیرترین استان‌ها است.

داود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: با کمک خیران می‌توان سرانه تخت بیمارستانی را کاهش داد تا مردم استان، کمتر در صف‌های درمانی باشند.

محمدی افزود: پیشگیری از انواع بیماری‌ها و راه اندازی نسخه‌های الکترونیک در روند درمان، موجب صرفه جویی می‌شود و اعتبارات را به درمان مطلوب‌تر سوق می‌دهد.

وی اضافه کرد: موضوعات درمانی استان از طریق مجمع نمایندگان مجلس، پیگیری می‌شود.

سیده حمیده زرآبادی دیگر نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک هم گفت: تشکل‌های مردم نهاد به ویژه خیرین سلامت، با اعتماد سازی می‌توانند وارد بخش بهداشت و درمان شوند تا به مشکلات مردم کمک کنند.

انتهای پیام/

جلسه هیأت مدیره مجمع خیّرین سلامت استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار