رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بافت گفت: این شهرستان دارای ۴ گردنه برفگیر است وبا ۹۵ کیلومتر راه‌های اصلی برفی در زمستان از حادترین گردنه‌های برفگیراستان محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نشست هم اندیشی روسای ستادی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های جنوب غرب استان کرمان (بافت، رابر، ارزوئیه) با حضور مدیر کل، معاونین، روسای ادارات وکارشناسان ستادی و پلیس راه بافت به میزبانی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بافت برگزار شد.

سید علی حاج سید علیخانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان درجریان این نشست با اشاره به اینکه دستگاه‌های زیادی در بحث راهداری فعالیت دارند، اما عمده این مسؤلیت‌ها بر عهده راهدارای وپلیس راه می‌باشدگفت: در شهرستان بافت سالانه حدود ۳۵ هزار تن کالا که عمدتا مواد معدنی و محصولات کشاورزی است بوسیله ناوگان حمل و نقل عمومی از مبدا شهرستان بافت به نقاط مختلف کشور حمل می‌شود.

سیدعلیخانی افزود:در بخش حمل و نقل مسافر نیز در سال گذشته ۱۵۶ هزار نفر مسافر از مبدا این شهرستان به مرکز استان و سایر نقاط جابجا شده اند.

احسان عراقی زاده معاون راهداری این اداره کل با اشاره به اینکه حدود ۲۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی شهرستان بافت با استفاده از توان فنی راهداری شیب شیروانی کناره جاده‌ها انجام شده، افزود: اینگونه اقدامات ایمنی از جمله عواملی هستند که باعث صفر شدن تلفات جاده‌ای شهرستان بافت در ۵ ماهه اول سال ۹۷ شده اند.

عراقی زاده یادآور شد: در مجموعه راه‌های شهرستان بافت ۱۲ نقطه حادثه خیز وجود دارد که ۳ نقطه آن در حال عملیات ترانشه برداری است که این نقاط به همراه تعریض پل بزنجان نیز انجام شده است.

رضا کریمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بافت گفت: این شهرستان بعنوان یکی از شهرستان‌های غربی استان کرمان و یکی از شهرستان‌های مرتفع استان حدود ۱۵۰ کیلومتر راه اصلی را در خود جای داده است.

کریمی افزود: این شهرستان دارای ۴ گردنه برفگیر می‌باشد که ۹۵ کیلومتر از راه‌های اصلی شهرستان در زمستان از حادترین گردنه‌های برفگیراستان محسوب می‌شوند.

کریمی یادآور شد: در سال گذشته حدود ۷۵ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی شهرستان بافت با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان روکش آسفالت گردید و در همین راستا ۳۲۰ کیلومتر خط کشی نیز در حوزه استحفاظی این شهرستان انجام شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۶۲۰ تابلو شامل علائم جاده‌ای در حوزه استحفاظی شهرستان بافت نصب شد و در گردنه کفنوئیه که یکی از مهمترین گردنه‌های برف گیر استان محسوب می‌شود حدود ۴ کیلومتر روشنایی راه اندازی شد.

وی گفت: تعداد ۳ مجتمع خدماتی _. رفاهی بین راهی نیز در محدوده استحفاظی راه‌های اصلی شهرستان در دست احداث است.

هوشنگ کاظمی پور فرماندهی پلیس راه بافت نیز در این هم اندیشی گفت: تعداد تردد خود رو‌ها در محور‌های اصلی بافت زیاد است که به لطف خدا وبا همکاری عوامل راهداری در آمار تصادفات فوتی کاهش داشتیم.

کاظمی پور یادآور شد: اکثریت راه‌های استحفاظی بافت و دوطرفه می‌باشند وبا توجه به کوهستانی بودن اکثر محور‌ها، وجود پیچ‌های تند و با دید محدود، از مهمترین دلایل واژ گونی و انحراف خودرو‌ها از جاده بوده لذا نصب تابلو و علایم هشداردهنده ایمنی در حال حاضر بشدت مورد نیاز است.
انتهای پیام/ی

نشست هم اندیشی راهداری زمستانی منطقه‌ای جنوب غرب استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار