بنابر اعلام آژانس دفاع موشکی آمریکا، سامانه موشکی اس ام-3، بخشی از سپر دفاع موشکی این کشور، طی آزمایشی یک موشک بالستیک میان‌برد را رهگیری و متوقف کرد.

آزمایش موفقیت‌آمیز بخشی از سپر دفاع موشکی آمریکا در هاواییبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آژانس دفاع موشکی آمریکا روز گذشته اعلام کرد ارتش این کشور با برگزاری آزمایشی در اقیانوس آرام توانست یک موشک بالستیک میان برد را با استفاده از سامانه موشکی ریم-161 استاندارد 3، معروف به اس ام-3، رهگیری و متوقف کند.

در بیانیه روز جمعه آژانس دفاع موشکی آمریکا آمده است: (آژانس دفاع موشکی) و ملوانان نیروی دریایی آمریکا توانستند در جریان یک آزمایش در سواحل غربی هاوایی با استفاده از سامانه موشکی اس ام-3، یک موشک بالستیک میان برد را رهگیری و متوقف نمایند.

در ادامه بیانیه منتشره از سوی آژانس دفاع موشکی آمریکا آمده است موشک هدف در این آزمایش از پایگاه موشکی اقیانوس آرام در منطقه هاوایی پرتاب شد و توسط رادار AN/SPY-1 ناو جان فین شناسایی و رهگیری شد. موشک هدف سپس با شلیک یک موشک از سامانه موشکی هدایت شونده ام اس-3 رهگیری و متوقف شد. در بیانیه آژانس دفاع موشکی توضیح داده شد: پس از شناسایی و رهگیری موشک هدف، ناو جان فین یک موشک هدایت شونده اس ام-3 را برای توقف موشک هدف مورد استفاده قرار داد.

ژنرال سم گریوز، رئیس آژانس دفاع موشکی توقف موشک هدف با استفاده از سامانه موشکی اس ام- 3 را دستاوردی فوق العاده و نقطه عطف کلیدی و مهم برای این سامانه موشکی  دانست. آژانس دفاع موشکی آمریکا همچنین اعلام کرد براساس مشاهدات اولیه و بررسی اطلاعات، این آزمایش توانست به اهداف مورد نظر خود دست یابد با این حال مقامات مسئول به ارتقا عملکرد این سامانه موشکی همچنان ادامه می‌دهند.

در بخشی از بیانیه آژانس دفاع موشکی یادآوری شد: سامانه موشکی اس ام –3 با همکاری مشترک میان آمریکا و ژاپن توسعه یافته و به عنوان بخشی از سپر دفاع موشکی آمریکا، سامانه دفاع موشکی بالستیک AEGIS، عمل می‌کند.

سامانه دفاع موشکی بالستیک AEGIS یک سامانه دفاع در برابرموشک‌های بالستیک محسوب می‌شود که توسط آمریکا بکار گرفته شد. سپر دفاع موشکی ناوهای جنگی را قادر به انهدام موشک‌های بالستیک دشمن می‌کند. موشک‌های ریم-67 استاندارد و ریم-161 استاندارد 3 و تاد در این سامانه استفاده می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار