مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:۳۰ کودک زیرپوشش بهزیستی استان در ۶ ماه نخست امسال با حکم قضایی به صورت فرزند خواندگی و امین موقت به خانواده‌های متقاضی تحویل شدند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:30 کودک زیرپوشش بهزیستی استان در 6 ماه نخست امسال با حکم قضایی به صورت فرزند خواندگی و امین موقت به خانواده های متقاضی تحویل شدند.

وی افزود:22 خانه کودکان و نوجوانان غیر دولتی و یک خانه دولتی در استان فعال است که از 303 کودک و نوجوان در گروههای سنی تازه متولد شده تا 18 سال نگهداری و مراقبت می کنند.

عرب نژاد گفت:دفتر کودکان و نوجوانان در بخش شبه خانواده با هدف خدمت رسانی و توانمند سازی کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست که از سوی دادگاه به بهزیستی معرفی می شوند فعال است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود:مراقبت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست به دو شکل نگهداری و مراقبت در خانه کودکان و نوجوانان و مراقبت در خانواده است که از آغاز امسال  30 کودک به صورت فرزند خواندگی و امین موقت تحویل خانواده ها شدند و 205 کودک واجد شرایط نیز با هزینه بهزیستی در خانواده های امین پرورش داده می شوند.

وی گفت:از 278 فرزند تحت سرپرستی در خانه های کودکان و نوجوانان غیر دولتی  استان  250 نفر دانش آموز و 9 نفر دانشجو  و مشغول به تحصیل هستند.

عرب نژاد افزود:در 6 ماه نخست امسال 99 کودک و نوجوان در خانه های نگهداری تحت حمایت بهزیستی و خانواده ها پذیرش شدند که دلایل عمده پذیرش آنان در این مراکز، اعتیاد و عدم صلاحیت والدین بوده است.

انتهای پیام/غ

دست مهربان شهروندان بر سر 30 کودک بی سرپرست

برچسب ها: بهزیستی ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.