هاشمی گفت: هنوز از دانشگاه‌های نسل چهارم عقب هستیم و پنج برابر میانگین دنیا مهندس بیکار داریم، اما وظیفه خود می‌دانیم به حل چالش‌های کشور بپردازیم.

برگزاری اولین دوره کارورزی تخصصی صنایع فرهنگی / همایش تخصصی صنایع فرهنگی در اسفند ماه برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی عباسی معاون فناوری پارک علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی در نشست خبری که امروز در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد با اشاره به تفاوت این مجموعه با دیگر پارک‌ها گفت: این پارک به صورت تخصصی کار می‌کند، مراکز شکوفایی بسیاری در کنار پارک ایجاد شده‌ است و هر کسی که علاقه به فناوری‌های فرهنگی و هنری داشته باشد می‌تواند وارد این پارک شود.

معاون فناوری پارک علم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی ادامه داد: برای ورود به سایر پارک‌ها باید دانش لازم را داشته باشید اما در این پارک صرف علاقمندی به موضوعات فرهنگی و هنری کفایت می‌کند و هر فردی که علاقمند به موضوعات هنری باشد می‌تواند در آن وارد شود و مرحله به مرحله رشد و ایده را پشت سر بگذارد.

برگزاری اولین دوره کارورزی تخصصی صنایع فرهنگی

وی با بیان اینکه برای ورود به مرحله شکوفایی سه ماه زمان لازم است اظهار کرد: هر فردی که وارد پارک می‌شود به مدت یک تا سه ماه باید مرحله شکوفایی را  گذرانده و پس از آشنایی با کلیات صنایع خلاق، در مراکز رشد پارک ها مستقر شود.

عباسی درباره دوره کارآموزی پاک صنایع نرم و فرهنگی گفت: 40 نفر در دو گروه 20 نفره و در 138 ساعت و به مدت 7 هفته گروه نظری و علمی را پشت سر  می‌گذارند.

معاون فناوری پارک علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی با اشاره به همایش تخصصی صنایع نرم و فرهنگی گفت: امسال همایش تخصصی صنایع فرهنگی با همکاری معاونت علمی در اسفند ماه برگزار می‌شود، همچنین برای برگزاری دوره‌های کارآموزی اولویت ابتدا با دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ و سپس با سایر دانشجویان است.

در ادامه مراسم سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به پارک صنایع نرم و فرهنگی گفت: ایده این پارک از دو سال پیش مطرح شد و جهاد دانشگاهی به دنبال داشتن دانشگاه‌های نسل سوم است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ ادامه داد: هر چند هنوز از بسیاری دانشگاه‌های نسل چهارم عقب هستیم و 5 برابر میانگین دنیا مهندس بیکار داریم وظیفه خود می‌دانستیم تا به کمک این پارک به حل چالش‌های این کشور بپردازیم.

هاشمی درباره چگونگی ایجاد کسب و کار برای دانشجویان اظهار کرد: به کمک بسترسازی مناسب و مجموعه پارک می‌توان دانشجوها را به سمت بازار کار و ایجاد اشتغال سوق داد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار