معاون شهردار قم عنوان کرد؛

مشکل اصلی اتوبوس رانی قم فرسودگی ناوگان حمل ونقل شهری است

ذاکریان گفت:فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل شهری از معضلات و مشکلات اصلی اتوبوس‌رانی شهر قم است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛عباس ذاکریان معاون شهردار قم با اشاره به برخی از مشکلات حمل‌ونقل در ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم گفت: فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل شهری از معضلات و مشکلات اصلی اتوبوس‌رانی شهر قم است.

معاون حمل‌ونقل وترافیک شهرداری قم نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم راضروری دانست وافزود:طرح نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در دست‌کار بوده که طبق آن باید50 درصد از هزینه از طریق دولت تأمین‌شده و 18 درصد آورده این طرح به‌صورت نقدی توسط شهرداری تأمین می‌شود.

وی لایحه اخیر شورای شهر قم برای اخذ مجوز اصلاحیه مصوبه موضوع انتشار اوراق مشارکت سال 97 به میزان 7000 میلیارد ریال اضافه کرد: برای نخستین بار بوده که در کنار راه‌اندازی و افتتاح از قطار شهری، خرید و نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی نیز به این لایحه در دو سال گذشته اضافه‌شده است.

ذاکریان با اشاره به سیاست‌های ملی در نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی اشاره کرد: در طرح نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی متأسفانه در سال 97 برای اتوبوس‌های درون‌شهری سهمیه‌ای در نظر گرفته نشده و این طرح بیشتر ناظر به اتوبوس‌های برون‌شهری بوده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به خرید 23 دستگاه اتوبوس جدید تصریح کرد: این اتوبوس‌ها با استاندارد یورو 3 بوده که ممکن بوده با توجه به برخی عوامل و استانداردها درزمینهٔ شماره‌گذاری با مشکلاتی روبه‌رو شود.

وی با تأکید بر اضافه شدن 23 دستگاه اتوبوس جدید درون‌شهری به ظرفیت ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم عنوان کرد: در طی ماه‌های گذشته 50 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شده و در دو ماه آینده نیز 23 دستگاه جدید وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: در ایام اربعین حسینی(ع) بالغ‌بر 60 دستگاه اتوبوس درون‌شهری شهرداری قم جابه‌جایی زائران پیاده‌روی حماسی اربعین را در مرزهای غربی و طول مسیر پیاده‌روی انجام می‌دهند.

ذاکریان با مناسب دانستن سطح کیفی 23 دستگاه اتوبوس دوره شهری جدید در دست خریداری شهرداری قم بیان کرد: موتور این اتوبوس‌ها از بهترین‌ها در نوع خود است، قبل از خرید نهایی این اتوبوس‌ها به مدت یک هفته به‌صورت آزمایشی در سطح شهر تردد می‌کنند.

انتهای پیام/ ح

ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار