معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: در صورتی که آمریکا به دستور دادگاه لاهه تمکین نکند، به شورای امنیت شکایت خواهیم کرد.

اگر با نقض دستور از سوی آمریکا مواجه شویم پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره گام حقوقی بعدی ایران درخصوص رای موقت دادگاه لاهه در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت: یک دستور موقت و یک دستور اصلی صادر شده است.

وی افزود: حکم درخواست دستور موقت به نفع ایران صادر و دعوای اصلی مستند به درخواست و لوایح اولیه ثبت شده  است؛ اما ما در حال آماده کردن مجموعه‌ای از مستندات دیگر هستیم.

جنیدی تاکید کرد: به طور طبیعی مستندات مربوط به نقض دستور توسط تمام دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های حقوقی دولت و سایر بخش‌های مرتبط باید آماده شود و در اختیار تیم حقوقی قرار بگیرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا پس از تهیه مستندات امکان ارجاع آن به شورای امنیت وجود دارد، تصریح کرد: آمریکا تاکنون نگفته است این دستورات را اجرا نمی‌کند، اما در صورتی که با نقض دستور مواجه شویم، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و اگر پاسخی از این پیگیری‌ها دریافت نکردیم، آن را به شورای امنیت می‌بریم، در حال حاضر در آن مرحله قرار نداریم.

جنیدی در پایان بیان کرد: معتقدیم اصل تحریم‌ها در واقع نقض قانون است، لذا درخواست دستور موقت را دادیم و حالا دستور موقت صادر شده است اما آمریکا هم نگفته که آن را اجرا نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
محسن
۱۴:۱۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار