شرکت خودروسازی رنو چند روز پس از اعلام کاهش ۶ درصدی درآمد خود اعلام کرد که درآمدش در پی از دست دادن بازار‌های نوظهور به ۱۱.۴ میلیارد دلار کاهش یافته است.

رنو از تحریم ایران و کاهش فروش در بازارهای دیگر یک میلیارد دلار ضرر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، شرکت خودروسازی رنو فرانسه چند روز پس از اعلام کاهش ۶ درصدی درآمد خود در سه ماهه سوم سال جاری میلادی اعلام کرد که درآمدش در بخش خودرو در پی از دست دادن بازار‌های نوظهور از جمله ایران با ۸/۴ درصد کاهش (حدود یک میلیارد دلار) به کمی بیش از ۱۰ میلیارد یورو (۱۱.۴۱ میلیارد دلار) رسیده است. 

طبق گزارش این خودروساز فرانسوی، این شرکت در سه ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) با کاهش فروش خودرو در هند، آرژانتین و ترکیه مواجه شده و خروج از بازار ایران نیز مزید بر علت شده است تا درآمد آن از فروش خودرو ۸/۴ درصد کاهش یابد.

بر اساس این گزارش، ثبت‌نام  خودروهای رنو در خارج از اروپا در سه ماهه سوم سال جاری ۱۰ درصد کاهش یافته است.

رنو در اواخر ماه ژوئیه (اولین ماه از سه ماهه سوم ۲۰۱۸) اعلام کرد که در راستای اجرای تحریم‌های آمریکا فعالیت خود در ایران را متوقف کرده و به دنبال بازارهای جدیدی برای محصولات خود خواهد گشت. اما به نظر می‌رسد که این شرکت خودروسازی چندان در این زمینه موفق نبوده است.

طبق گزارش بلومبرگ، کاهش درآمد شرکت رنو بیشتر از آنچیزی است که قبلا پیش‌بینی شده بود و اکنون در پی کاهش تقاضا در ترکیه، آرژانتین و هند و خروج از بازار پررونق ایران، درآمد آن به پایین‌ترین سطح در سه سال اخیر رسیده است.

شرکت رنو در سال ۲۰۱۷ پس از اجرای برجام، ۱۶۲ هزار خودرو در ایران فروخت که در مقایسه با سال ۲۰۱۶ یک رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
خوبش میشه ان شالله ورشکست بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
خوبش میشه ان شالله ورشکست بشه
آخرین اخبار