ملی پوش شنا گفت: تنها درآمدم از شنا به لیگ بر می‌گردد که سالیانه هفت میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان امیر عباس امراللهی ملی پوش شنا، این رشته را از هفت سالگی شروع کرده است و مدال های زیادی در سطح  مسابقات قهرمانی کشور دارد. او در مسابقات دبی که در اوایل سال 1395 برگزار شد به 2 مقام دومی و سومی رسید. امراللهی در مسابقات قهرمانی جهان کانادا2016 نیز شرکت کرد و سه رکورد ملی (200متر پروانه،400متر و1500متر آزاد) را جا به جا کرد. در مسابقات بازی های داخل سالن آسیایی (ترکمنستان2017) توانست یک مقام دوم انفرادی ویک مقام اول تیمی کسب کند. او در مسابقات world cup نیز قطر شرکت کرده است.

امیر عباس امراللهی ملی پوش شنا درباره وضعیت آمادگی خود گفت: تمریناتم را هر روز در دو نوبت در استخر آزادی و زیر نظر خشایار حضرتی دنبال و خود را برای مسابقات پیش رو و لیگ آماده می کنم.

او با اشاره به لیگ شنا اضافه کرد: سال گذشته در تیم سرزمین موج های آبی حضور داشتم که قهرمان لیگ شد. زمزمه هایی شنیده ام که این تیم منحل شده است اما هنوز مشخص نیست چه تیمی جایگزین آن می شود. مشهد به طور قطع یک تیم ارائه می دهد. گفته می شود لیگ امسال اواخر آذر برگزار می شود. متاسفانه بودجه تیم ها به شدت کاهش یافته است و گفته می شود قرار است لیگ به جای 4 دوره در 3 دوره برگزار شود.

امراللهی: درآمد سالیانه ام از لیگ شنا 7 میلیون است

امراللهی ادامه داد: تمام درآمد سال گذشته ام از لیگ 7 میلیون تومان بود. ماهانه حدود 2 الی 3 میلیون هزینه ورزش و تغذیه ام می شود، این در حالی است که من در انتظار جواب کنکور هستم و هیچ شغل و حقوقی ندارم.

ملی پوش شنا درباره وضعیت شنا تصریح کرد: در بهترین استخر ایران یعنی استخر آزادی تمرین می کنم. با این وجود این استخر مشکلات فراوانی دارد، چه برسد به استخرهای استان ها و شهرستان ها. آزادی در بخش گرمایشی و سرما دچار مشکلات زیادی است. دستگاه های بدنسازی بسیار فرسوده است و به درستی کار نمی کند. روزی نیست که یکی از آن ها خراب نباشد.

او در واکنش به ضرورت حضور مربی خارجی در شنای ایران اظهار کرد: من اعتقادی به مربی خارجی ندارم زیرا معتقدم مربیان داخلی ظرفیت آماده سازی شناگران برای میدان های بین المللی را دارند. نبود امکانات، کم بودن اردوها و بودجه ناچیز از مشکلات اصلی شنا است.

امراللهی بیان کرد: ما در رشته های رکوردی با ضعف جدی روبرو هستیم. شنا نیز جز همین ورزش هاست. سرمایه گذاری بیشتر، حضور حامیان مالی، پخش تلویزیونی و ... باید در این رشته چشم گیرتر باشد. شنا رشته ای  پرمدال است که به دلیل جذابیت های بسیار علاقمندان فراوانی در سراسر دنیا دارد.

امراللهی: درآمد سالیانه ام از لیگ شنا 7 میلیون است

ملی پوش شنا خاطر نشان کرد: فدراسیون هم زحمت خودش را می کشد اما با این بودجه کم چه کاری می تواند انجام دهد. شناگران بسیاری به دلیل نداشتن آینده از این رشته کنار رفتند. دلم نمی خواهد من هم به سرنوشت آن ها دچار شوم. اگر به آینده فکر کنم مطمئنا شنا را کنار می گذارم اما همچنان به خاطر علاقه ام هر روز به تمرین می روم.


بیشتر بخوانید:

اعتراض خانوادگی برابر فدراسیون شنا

اعضای هیات رئیسه فدراسیون شنا معرفی شدند


انتهای پیام/

اظهارات امراللهی درباره وضعیت شنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار