رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا، شنبه (پنجم آبان) پیگیری می‌شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا، شنبه (پنجم آبان) پیگیری می‌شود که تیم‌های امپولی - یوونتوس در سری آ. ایتالیا به مصاف هم می‌روند.

یوونتوس و لیورپول در پی تداوم بالانشینی/نیاز مبرم بایرن و اتلتیکو به پیروزی برای نزدیک شدن به صدر

سری آ. ایتالیا

امپولی - یوونتوس (ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه)

صدرنشین مقتدر فوتبال ایتالیا در هفته دهم این رقابت‌ها مهمان یکی از تیم‌های پایین جدولی یعنی امپولی خواهد بود. یوونتوس هفته گذشته در مصاف با جنوا برای نخستین بار در این فصل امتیاز از دست داد، اما سپس موفق شد منچستریونایتد را در اولدترافورد در لیگ قهرمانان شکست دهد تا با روحیه‌ای مناسب گام به این مسابقه بگذارد.

در تیم آلگری دیبالا این روز‌ها به فرم ایده آلش بازگشته و در هفته‌های اخیر گل‌های مهمی در لیگ قهرمانان برای این تیم زده است. همچنین رونالدو نیز بازی‌های خوبی را در ترکیب تیم به نمایش می‌گذارد و کاملا به قدرت خط حمله یووه افزوده است و با پنج گل زده بهترین گلزن یوونتوس در سری آ. است. کاستا و برناردسکی هم در خط حمله فرم خوبی دارند، اما مانژوکیچ دیدار امشب را به دلیل مصدومیت از دست داد. به جز مهاجم کروات یووه، سامی خدیرا و امره جان ۲ هافبک آلمانی بانوی پیر نیز این مسابقه را به دلیل مصدومیت از دست داده اند، اما لئوناردو اسپناتزولا مدافع چپ ایتالیایی این تیم پس از پشت سر گذاشتن مصدومیتی طولانی ناشی از پارگی رباط صلیبی پا، در این دیدار برای نخستین بار در لیست نفرات یووه قرار گرفته است و به نظر می‌رسد امشب برای دقایقی به میدان برود و نخستین بازی خود را با پیراهن یوونتوس انجام دهد.

تیم امپولی فقط یک برد در این فصل کسب کرده است و نتایج خوبی نگرفته است. بعید است دومین پیروزی آن‌ها در ۲ بازی آتی آن‌ها رقم بخورد، زیرا این هفته که با یوونتوس صدرنشین بازی دارند و در هفته آینده مهمان ناپولی رده دومی هستند. شاگردان آندره آ. زولی با ۶ امتیاز در رتبه هجدهم جدول هستند.

  • آخرین پیروزی امپولی در سری آ. مقابل یوونتوس به آوریل سال ۱۹۹۹ بر می‌گردد.
  • امپولی در سری آ. ۱۷ بار مقابل یوونتوس شکست خورده است. آن‌ها فقط مقابل اینتر با ۱۸ باخت بیشتر باخته اند.
  • یووه یوونتوس ۱۷ دیدار پیاپی خارج از خانه است که در سری آ. شکست نخورده است که طولانی‌ترین رکورد این تیم تحت هدایت آلگری است.

آتالانتا - پارما (ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه)

تورینو - فیورنتینا (ساعت ۲۲)

لیگ برتر انگلیس

لیورپول - کاردیف (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)

یوونتوس و لیورپول در پی تداوم بالانشینی/نیاز مبرم بایرن و اتلتیکو به پیروزی برای نزدیک شدن به صدر

شاگردان یورگن کلوپ که روز‌های خوب و موفقی را سپری می‌کنند امروز در ورزشگاه آنفیلد از تیم کاردیف پذیرایی می‌کنند. لیورپول در جدول هم امتیاز با منچسترسیتی صدرنشین است و به دلیل تفاضل گل کمتر در رتبه دوم قرار دارد. آن‌ها علاوه بر سیتی، با چلسی، آرسنال و تاتنهام نیز که با ۲ امتیاز کمتر نسبت به سرخپوشان در جدول قرار دارند، رقابت سختی برای قهرمانی دارند.

لیورپول امسال دیگر مانند فصل قبل به تیم‌های ضعیف امتیاز نمی‌دهد و همه بازی‌های با تیم‌های نه چندان قدرتمند را برده است و این، کار را برای کاردیف رده هفدهمی سخت‌تر می‌کند. تیم ولزی در بازی آخر خود در لیگ جزیره نخستین برد فصل خود را به دست آورد و با نتیجه چهار بر ۲ فولام را شکست داد تا از قعر جدول فاصله بگیرد. پیش از آن دیدار آن‌ها پنج دیدار پیاپی خود را در لیگ جزیره باخته بودند.

  • آخرین مصاف این ۲ تیم به فصل ۱۴-۲۰۱۳ بر می‌گردد که لیورپول در آنفیلد سه بر یک پیروز شد.
  • آخرین پیروزی کاردیف در مسابقات لیگ مقابل لیورپول به دسامبر ۱۹۵۹ بر می‌گردد که با نتیجه چهار بر صفر شاگردان بیل شنکلی را در آنفیلد مغلوب کردند.

برایتون - وولورهمپتون (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)

علیرضا جهانبخش که در ۲ دیدار آخر برایتون در ترکیب اصلی این تیم قرار گرفت و تیمش نیز هر ۲ بازی را پیروز شد، احتمالا در بازی امروز نیز در ترکیب اصلی مرغان دریایی قرار می‌گیرد.

فولام - بورنموث (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)

ساوتهمپتون - نیوکاسل (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)

واتفورد - هادرزفیلد (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)

لسترسیتی - وست هم یونایتد (ساعت ۲۰)

بوندس لیگای آلمان

ماینتس - بایرن مونیخ (ساعت ۱۷)

یوونتوس و لیورپول در پی تداوم بالانشینی/نیاز مبرم بایرن و اتلتیکو به پیروزی برای نزدیک شدن به صدر

تیم بایرن مونیخ امروز در هفته نهم رقابت‌های بوندس لیگا مهمان تیم ماینتس است. کواچ که با ۲ پیروزی پیاپی، یکی در بوندس لیگا مقابل وولفسبورگ و یکی در لیگ قهرمانان مقابل آ. ک. آتن توانسته تیمش را از بحران خارج کند، در این دیدار به دنبال سومین پیروزی پیاپی است تا کاملا تیمش را به جاده پیروزی بازگرداند. باوارایی‌ها در رتبه چهارم جدول بوندس لیگا هستند، رتبه‌ای که با آن غریبه اند. البته آن‌ها فقط چهار امتیاز با دورتموند صدرنشین که این روز‌ها در اوج آمادگی قرار دارد فاصله دارند و اگر از بحران خارج شوند، می‌توانند به صدر برسند.

ماینتس در سه بازی نخست فصل، بی شکست بود، اما ۵ بازی است که به پیروزی نرسیده است. به نظر می‌رسد روند نزولی آن‌ها آغاز شده است و در بدترین شرایط ممکن با بایرن برخورد کرده اند. آن‌ها در ۵ بازی اخیرشان حتی یک گل هم به ثمر نرسانده اند و مشخص است که خط حمله تیم با مشکل مواجه شده است. آن‌ها با دوسلدورف قعرنشین، ۴ امتیاز فاصله دارند.

  • بایرن مونیخ در ۱۱ بازی از ۱۳ دیدار اخیرش برابر ماینتس (در تمامی رقابت ها) به پیروزی رسیده است.
  • بایرن مونیخ در ۹ بازی خارج از خانه اخیرش برابر ماینتس (در تمامی رقابت ها) حداقل دو گل به ثمر رسانده است.
  • ماینتس در ۶ بازی از هشت دیدار خانگی اخیرش در بوندس لیگا، گلی دریافت نکرده است.
  • بایرن مونیخ در ۶ بازی از هفت دیدار خارج از خانه اخیرش در بوندس لیگا، با اختلاف حداقل دو گل به پیروزی رسیده است.

دورتموند - هرتابرلین (ساعت ۱۷)

دوسلدروف - وولفسبورگ (ساعت ۱۷)

هانوفر - آگزبورگ (ساعت ۱۷)

هوفنهایم - اشتوتگارت (ساعت ۲۰)

لالیگای اسپانیا

اتلتیکو مادرید - رئال سوسیه داد (ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه)

یوونتوس و لیورپول در پی تداوم بالانشینی/نیاز مبرم بایرن و اتلتیکو به پیروزی برای نزدیک شدن به صدر

شاگردان دیگو سیمئونه امشب در حالی به مصاف رئال سوسیه داد می‌روند که هفته گذشته در لیگ قهرمانان یک شوک اساسی و باختی سنگین مقابل دورتموند متحمل شدند. اتلتیکو که به خط دفاع قدرتمند در فوتبال اروپا شهرت دارد و در طول ۹ هفته گذشته لالیگا نیز فقط پنج گل دریافت کرده بود و بهترین خط دفاع لالیگا را در اختیار داشت، با دریافت این چهار گل از دورتموند همه را غافلگیر کرد. سیمئونه برای اینکه تیمش با این شکست سنگین وارد بحران نشود، امشب در واندامتروپولیتانو باید ۳ امتیاز بازی را به دست آورد. روخی لانکوس در رتبه پنجم لالیگا قرار دارد و و دو امتیاز با بارسلونای صدرنشین فاصله دارد.

  • سوسیه داد پنج بازی آخر خود را در زمین اتلتیکو به این تیم باخته است. آخرین بار که آن‌ها 6 باخت متوالی را در زمین این تیم متحمل شدند به سال ۱۹۸۷ برمیگردد.
  • اتلتیکو مادرید فقط یک بازی از ۲۵ بازی خانگی اخیر خود را در لالیگا باخته است.
  • سوسیه داد ۲ دیدار اخیر خارج از خانه خود را برده است.
  • اتلتیکو مادرید تنها تیم در پنج لیگ معتبر اروپاست که در رقابت‌های لیگ داخلی هرگز در نیمه نخست گلی دریافت نکرده است.

خیرونا - رایووایکانو (ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه)

بیلبائو - والنسیا (ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه)

سلتاویگو - ایبار (ساعت ۲۰)

لوانته - لگانس (ساعت ۲۰)

لوشامپیونه فرانسه

آمیان - نانت (ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه)

یاران سامان قدوس پس از شکست سنگین پنج بر صفر هفته گذشته مقابل پاری سن ژرمن، امشب در خانه به دنبال پیروزی و فراموشی آن باخت هستند. قدوس نیز مانند هفته‌های گذشته احتمالا امشب نیز در ترکیب ثابت تیمش قرار خواهد گرفت.

لیون - آنژه (ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه)

گنگان - استراسبورگ (ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه)

لیل - کان (ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه)

موناکو - دیژون (ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه)

تولوز - مون پولیه (ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه)

انتهای پیام/

پیش بازی فوتبال اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار