دستیار وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی گفت: در سفر به مسکو تلاش شد تا به قالبی برای گفتگو درباره یمن بین ایران و روسیه نیز برسیم تا این حلقه‌ها مکمل همدیگر باشند.


رایزنی ایران و روسیه برای پایان دادن به بحران یمنبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی که به منظور گفتگو و تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات منطقه به ویژه سوریه و یمن به مسکو سفر کرد و در چارچوب روند آستانه مذاکراتی با همتایان و مقامات روسیه و ترکیه داشته، در خصوص این گفتگو‌ها اظهار کرد: در این سفر تمرکز عمده مباحث بر تحولات سوریه، به ویژه در زمینه سیاسی و به طور خاص کمیته قانون اساسی این کشور بود.

وی افزود: آغاز به کار این کمیته با موانعی مواجه است و در مسکو درباره راه‌حل‌هایی برای باز کردن گره‌های موجود رایزنی کردیم.

جابری انصاری ادامه داد: در خصوص یمن نیز فرمتی با ۴ کشور اروپایی و اتحادیه اروپا برای گفتگو آغاز کرده‌ایم. هدف از این رایزنی‌ها یافتن راه حلی برای خروج یمن از بحران است، به نحوی که جنگ‌افروزان بتوانند از دریچه صلح، راهی برای خروج از بحرانی که خود آفریده‌اند، پیدا کنند.

دستیار وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی تاکید کرد: در این سفر تلاش شد تا به قالبی برای گفتگو درباره یمن بین ایران و روسیه نیز برسیم تا این حلقه‌ها مکمل همدیگر باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
با سلام
بهترین گزینه محدود کردن صادرات نفت عربستان و عاجز کردن این کشور خائن به کشورهای اسلامی و عدم توانائی این کشور در همراهی این کشور با آمریکا ،موشکهای رزمندگان یمنی است پس بایستی زیرساختهای صادراتی نفت عربستان توسط رزمندگان یمنی با شدت فراوان موشک باران شود تا این کشور حتی از صادارات عادی نفت خودش نیز عاجز شود. و خودش درخواست صلح به یمنی ها بدهد اینها فقط زبان زور را میفهمند و لاغیر.
Iran (Islamic Republic of)
عبداله-ص
۰۹:۳۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
یکی از راه های تلافی وبیرون رفت روسیه از تحریم وشانتازهای امریکا علیه روسیه حمایت همه جانبه تسلیحاتی ونظامی روسیه ازمتحد قدیمی وفراموش شده خود یمن است.درمقابل بمباران شبانه روزی یمن توسط عامل امریکا(سعودی) سکوت روسیه نشان از ضعف ویا همکاری پشت پرده این به اصطلاح
ابرقدرت است.!
آخرین اخبار