امام‌جمعه موقت بوشهر گفت: پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی از نجف تا کربلا نشان از عزت، اقتدار و سربلندی مسلمانان است.

پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی نشان از اقتدار مسلمانان استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام یوسف جمالی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر بیان داشت: زیارت اربعین حسینی یکی از پنج ویژگی مومنان در عشق و علاقه به ائمه اطهار (ع) است.

خطیب نماز‌جمعه بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای ایجاد اختلاف میان ایران و عراق گفت: پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی که نماد اتحاد مسلمانان بوده استکبار به‌ویژه آمریکا را نگران کرده است.

وی خاطر‌نشان کرد: حماسه عظیم اربعین حسینی کلاس درس برای تربیت سربازان امام زمان (عج) است و دشمن برای خدشه وارد‌کردن در حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی برنامه‌ریزی و تلاش فراوانی کرده است که در این راستا ایجاد اختلاف میان ایران و عراق و بین شیعیان از اهداف مهم استکبار جهانی، آمریکا و دیگر دشمنان است.

امام جمعه موقت بوشهر تصریح کرد: حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق استکبار جهانی را نگران کرده است، حضور بیش از ۲۰ میلیون مسلمان در حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلای معلی سبب اقتدار و عزت تشییع و اتحاد مسلمانان است.

‌جمالی به نقش مهم خانواده معظم شهدای مدافع حرم در حراست و حفاظت از حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) پرداخت و تاکید کرد: شهدای مدافع حرم در ارتقاء امنیت و تقویت اتحاد مسلمانان نقش مهم و تاثیرگذاری دارند و خانواده این شهدای والامقام نیز سبب عزت و اقتدار ایران اسلامی محسوب می‌شوند.

وی، حضور ۲۰ میلیون نفری مسلمانان در پیاده‌روی اربعین حسینی را حاصل رشادت و فداکاری شهدای مدافع حرم دانست و تصریح کرد: عزت و سربلندی نظام اسلامی ایران نشأت گرفته از صبر و ایثار خانواده معظم شهدای مدافع حرم است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر شفاف عمل‌کردن مسئولان در قبال مردم تصریح کرد: امرز جامعه نیاز به شفاف عمل‌کردن مسئولان دارد چراکه این مهم سبب افزایش اعتماد مردم به مسئولان می‌شود.

‌جمالی با بیان اینکه تلاش‌های خوبی در حوزه اشتغال جوانان در استان شده است گفت: با وجود نیروی انسانی توانمند و متعهد و وجود ظرفیت بالای اقتصادی، صنعتی و گردشگری باید به اشتغال جوانان توجه ویژه شود.

انتهای پیام/ م

سربلندی نظام اسلامی ایران نشأت گرفته از صبر خانواده  شهدا است

برچسب ها: نماز جمعه ، صدای مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.