۱۶۴ میلیون دلار محصول تولیدی از واحد‌های صنعتی آمل امسال به ۵ کشور خارجی صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، چنگیز فروزان رئیس اداره صنعت ومعدن وتجارت آمل با بیان اینکه امسال ۱۶۴ میلیون دلار صادرات توسط واحد‌های تولیدی آمل انجام شد، گفت: در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ وزن یک درصد و و ارزش پنج درصد صادرات افزایش داشته است.

وی افزود: انواع لبنیات، سیم و کابل، سیلندرگاز و ماشین آلات کشاورزی از آمل به عراق، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان و ترکیه صادر شد.

 اداره صنعت، معدن و تجارت آمل با بیان اینکه ۷۵ صادرات استان مازندران توسط واحد‌های تولیدی در آمل انجام می‌شود، گفت: با توجه به فعالیت ۲۰ واحد صادرات محور در این شهرستان به دنبال راه‌اندازی اتاق بازرگانی مستقل هستیم.

فروزان با اشاره به صدور ۷۴ جواز تاسیس کارخانه در آمل با پیش‌بینی اشتغال یک هزار و ۸۵۰ نفر در ۶ ماهه نخست سال ادامه داد: در ۶ ماه نخست امسال، ۲۱ پروانه بهره‌برداری با پیش‌بینی اشتغال یک هزار و ۵۰ نفر راه‌اندازی و صادر شد.

وی با بیان اینکه جواز‌های تاسیس دارای اعتبار در آمل را ۴۴۸ فقره عنوان کرد و گفت: در صورت شروع به کار کردن این ۴۴۸ شخص دارای جواز و اخذ پروانه ۱۴ هزار و ۸۰۶ اشتغال‌زایی شکل می‌گیرد.

فروزان به فعالیت ۴۵۳ کارخانه دارای پروانه بهره‌برداری و اعتبار در آمل اشاره کرد و افزود: بیش از ۶۰۰ کارخانه در آمل وجود دارد که پروانه بیش از ۲۰۰ کارخانه به دلیل عدم فعالیت ابطال شد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲ هزار و ۷۲۱ نفر در ۴۵۳ واحد تولیدی حوزه صنعت بخش صنایع آمل، تاکیدکرد: چهار شهرک صنعتی در شهرستان آمل با وسعت ۱۷۰ هکتار است.

وی با بیان اینکه اکثر سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی تشبندان محمودآباد، آملی‌ها هستند، گفت: بیش از ۹۰ درصد سرمایه‌گذاران واحد‌های صنعتی تشبندان محمودآباد، آملی هستند.

فروزان با اشاره به اینکه در افق ۱۰ ساله به ۵۰۰ هکتار زمین نیازمند هستیم، گفت: منابع طبیعی زمین‌هایی که حاصل خیز نیست را به صنعت معدن و تجارت معرفی کرد که به طور مثال در بحث شهرک آب اقدامات خوبی انجام شد، اما همکاری‌های لازم توسط برخی ادرارات انجام نشد.

انتهای پیام/آ

سهم ۷۰ درصدی آمل از صادرات مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.