مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت:در 6 ماهه نخست سال جاری تعداد 14 نفر فوتی به دلیل برق‌گرفتگی که همگی مرد بودند به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع داده شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی سلیمان‌پور  مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان  از افزایش آمار متوفیان حوادث ترافیکی در استان اصفهان در 6 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال 1397، تعداد 612 نفر که در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند، به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع داده شده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11.3 درصد افزایش داشته است.

وی در رابطه با فراگیری جنسیتی این تلفات افزود: از مجموع تلفات حوادث ترافیکی سال جاری در استان، 136 نفر زن و 476 نفر مرد بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان در ادامه گفت: بیشترین تلفات حوادث ترافیکی با 392 نفر در جاده‌های برون‌‌شهری بوده است، 202 نفر نیز در مسیرهای درون‌شهری، 71 نفر در جاده‌های روستایی و 11 نفر در سایر موارد گزارش شده است.

وی همچنین از کاهش آمار غرق‌شدگی و برق‌گرفتگی در نیمه نخست سال 1397 در استان اصفهان خبر داد و مطرح کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری تعداد 14 نفر فوتی به دلیل برق‌گرفتگی که همگی مرد بودند به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع داده شده است، مرگ ناشی از برق‌گرفتگی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل که 17 نفر مرد بودند، کاهش داشته است.

سلیمان‌پور همچنین ادامه داد: در این مدت آمار فوت شدگان ناشی از غرق شدگی تعداد 29 مورد فوتی  که 22 مرد و 2 زن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 44 نفر بودند، کاهش داشته است، از این تعداد 13 نفر در استخر کشاورزی، 6 نفر در رودخانه، 3 نفر در دریاچه مصنوعی یا سد، 3 نفر دریا، 2 نفر در حوض یا حوضچه و 2 نفر در استخر شنا غرق شدند.

وی در پایان اضافه کرد: اجساد معاینه شده در اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه در 6 ماهه اول سال جاری 1809 مورد شامل 383 زن و 1426 مرد بوده است.

 

انتهای پیام/م

 

افزایش آمار متوفیان حوادث ترافیکی در اصفهان

برچسب ها: پزشکی قانونی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.