مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: دخانیات در تقسیم بندی مواد غذایی در گروه کالاهای سلامت محور قرار می گیرند و جزو اقلام اولویت دار در امر مبارزه با قاچاق کالا هستند.

حسین نجف زاده، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل از کاهش میزان قاچاق سیگار به داخل کشور در سالجاری خبر داد و افزود: با الزامی شدن استفاده از شناسه کالا در ثبت سفارش و واردات محصولات دخانی و نیز نوسانات قیمت ارز قاچاق سیگار به داخل کشور را تا یک پنجم کاهش داده است.

وی افزود: در شش ماهه نخست سالجاری حدود سه نیم میلیارد نخ سیگار قاچاق وارد کشور شده است که این رقم 15 درصد سیگار مصرفی داخل را شامل می شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان از رسیدگی به 78 فقره پرونده در خصوص قاچاق سیگار در شش ماهه نخست سالجاری خبر داد و اظهار داشت: ارزش قاچاق این پرونده ها در حدود 14 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

نجف زاده با اشاره به فعالیت 17 کارخانه تولید دخانیات در کشور اظهار داشت: در راستای اجرای ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمامی تولید کنندگان و واردکنندگان مواد دخانی ملزم به استفاده از شناسه کالا هستند و در صورت عدم استفاده از این طرح کالای آنها مشمول کالای قاچاق بوده و برخورد قانونی با آنها صورت خواهد گرفت.

وی ضمن تاکید بر لزوم ثبت فعالیتهای توزیع کنندگان سراسری محصولات دخانی در سامانه جامع تجارت سازمان صمت تصریح کرد: نزدیک 40 هزار نفر عاملان توزیع خرده فروشی در سطح کشور در زمینه توزیع سیگار فعالیت دارند که حدود 90 درصد این افراد فعالیتها و مشخصات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کرده اند و افراد باقی مانده نیز در حال تکمیل مشخصات خود هستند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از تشدید مبارزه با قاچاق مواد دخانی در استان نیز خبر داد و بیان داشت: در استان اردبیل به صورت ماهانه هشت تا 9 پرونده در ارتباط با قاچاق سیگار و مواد دخانی با حجم کشفیات انبوه رسیدگی می شود و مبارزه و کشفیات در این زمینه با قوت در حال پیگیری و رسیدگی است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کشف سیگار ، اردبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.