رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ۱۱ هزار و ۳۲۹ زائر اربعین در شلمچه مداوا شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛شهرام مقام رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان به مراجعه ۱۱ هزار و ۳۲۹ زائر در شلمچه به بیمارستان صحرایی این دانشکده اشاره کرد و گفت: تعداد ۴۱۷ زائر در بیمارستان صحرایی بستری موقت شدند و ۱۱۸ نفر نیز به بیمارستان‌های تابعه اعزام شدند.

وی افزود: از استقرار بیمارستان صحرایی از ابتدای ماه صفر تاکنون به ۹۶ هزار و ۹۵ زائر آموزش لازم برای مقابله با بیماری‌های در کشور عراق ارائه شده و تاکنون ۵۹۱ زائر خانم نیز از خدمات پایگاه فوریت‌های مامایی استفاده کردند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: همچنین تعداد ۷۰ زایر از خدمات دندانپزشکی بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان استفاده کردند.

مقام تعداد مواکب و اماکن اسکان و مراکز پخت و پز زایران اربعین را ۲۴۷ محل اعلام کرد و افزود:تاکنون سه هزار و ۷۲ بازدید از مواکب و اماکن اسکان و مراکز پخت انجام شده و ۵۶۷ مورد کنترل موادغذایی با دستگاه‌های پرتابل از غذا‌های پخت شده در مواکب بعمل آمده است.

وی گفت:در طول مسیر حرکت زائران ۲۶۸ مخزن آب موجود است که تاکنون یک هزار و ۷۷۴ مورد کلرسنجی، تعداد ۹۴ نمونه برداری میکروبی آب مخازن و ۷۱ نمونه گیری مشکوک به بیماری‌های منتقله از آب و غذا انجام شده است.

سخنگویی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود:۳۰۸ بازدید از تاسیسات رفاهی در موکب‌های اربعین از جمله حمام و سرویس بهداشتی انجام شده و یک میلیون و ۱۳ هزارو ۵۰۰ لیتر آب گندزدایی شده است.

بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان با ظرفیت ۱۳۰ تخت بستری در گذرگاه مرزی شلمچه برپا شده و در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است.

انتهای پیام/ د

مراجعه ۱۱ هزار و ۳۲۹ زائر در شلمچه به بیمارستان صحرایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.