معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت:ما مدیران نظام سلامت بر این باور هستیم که حداکثر ۲۵ درصد می‌توانیم در سلامت نقش داشته باشیم.

اجتماعی شدن سلامت اساس شکل گیری مجمع ملی سلامتسیدمحمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد با اشاره به اینکه اجتماعی شدن سلامت در حوزه‌ی سلامت یکی از کلید واژه‌های اساسی مورد نظر دولت می‌باشد گفت: بر همین اساس مجمع ملی سلامت و همچنین مجمع سلامت استان‌ها وشهرستان‌ها شکل گرفته است.

وی با اشاره به دنبال کردن چهار هدف مهم مجمع ملی سلامت تصریح کرد: یکی از این هدف‌ها مشارکت مردم در حوزه‌ی سلامت، مشارکت در توسعه‌ی زیرساخت‌ها، مشارکت در آموزش، فرهنگ سازی و توانمند سازی برای سلامت آحاد مردم است.

ایازی گفت: هدف دیگر مجمع سلامت، همکاری بین بخشی است ؛ ما مدیران نظام سلامت بر این باور هستیم که حداکثر ۲۵ درصد می‌توانیم در سلامت نقش داشته باشیم و ۷۵ درصد در اختیار دستگاه‌های دیگر و مردم است.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت افزود: اگر ما بتوانیم در چارچوب مشارکت بین بخشی از ظرفیت دستگاه‌ها استفاده کنیم بخش عمده‌ ای از مسائل و مشکلات حل می‌شود.

وی با بیان اهداف دیگر تشکیل این مجمع تصریح کرد: از جمله اهداف دیگری که دنبال میکنیم مسئله‌ی ارتقاع سواد سلامت مردم است هرچقدر سواد سلامت مردم افزایش پیدا کند، بیماری‌ها کاهش پیدا می‌کند وسبک زندگی مردم بهتر می‌شود.

ایازی افزود: هدف چهارم در این حوزه ایجاد عدالت در سلامت مردم است. اگر دسترسی مردم به مراکز بهداشتی در سطح کشورافزایش پیدا می‌کند، شاخص‌های سلامت مورد پایش قرار گیرد و نظام مداخله در ایجاد عدالت در سلامت پیش بینی شود به این هدف  مهم دست پیدا می‌کنیم که خوشبختانه تمامی این اهداف در تمامی شهرستان‌ها و استان‌ها به درستی دنبال می‌شود.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها به نظام سلامت در توسعه‌ی زیرساخت ها گفت: تعداد ۷۲۳ سازمان مردم نهاد سلامت و حدود ۸۹۰ خیریه در حوزه‌ی سلامت داریم که در سال گذشته حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۵ حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان کمکی است که مردم به نظام سلامت در توسعه‌ی زیرساخت‌ها انجام داده اند.

وی تصریح کرد: همه‌ی کمک‌های خیرین و سازمان‌های مردم نهاد، نشان دهنده‌ی این است که مردم عزیزمان با اعتقاد و انگیزه در حوزه‌ی سلامت حضور و مشارکت دارند.
 
انتهای پیام// ز.م
 

مردم در حوزه ی سلامت بصورت موثر مشارکت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.