تنها ۲۵ درصد جلیقه‌های ضدگلوله حاوی قطعه سرامیکی هستند/ محیط‌بان‌ها به پوشیدن جلیقه‌های سنگین تمایل ندارندفرمانده یگان حفاظت کشور گفت: تنها ۲۵ درصد جلیقه‌های ضدگلوله قطعه سرامیکی دارند.

جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با توزیع جلیقه‌های ضدگلوله میان محیط بانان کشور، اظهار داشت: در ۶ ماه اخیر دو تن از محیط‌بانان فعال کشور توسط شکارچیان به شهادت رسیدند که این اتفاق به دلیل نداشتن جلیقه ضدگلوله رخ داد.

وی افزود: محیط‌بانان در پوشیدن جلیقه ضدگلوله کاهلی می‌کنند، لذا در این خصوص پیگیری‌های لازم و کامل را انجام خواهیم داد.

محبت خانی با بیان اینکه برخی از محیط‌بانان هم هستند که جلیقه‌های ضدگلوله خود را بر تَن می‌کنند، گفت: در این میان بیشتر محیط‌بانان به دلیل سنگین بودن جلیقه‌های ضدگلوله، علاقه‌ای به بر تَن کردن این جلیقه‌ها ندارند.

وی ادامه داد: محیط‌بانان باید بر اساس قانون این جلیقه‌ها را بر تَن کنند، درست همانند نیروهای ناجا که برای حفظ جان خود از این جلیقه‌ها با هر وزنی که دارند، استفاده می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت کشور تصریح کرد: جلیقه‌های ضدگلوله بدون قطعه سرامیکی نیز از ورود گلوله به بدن جلوگیری می‌کند.

وی افزود: سازمان محیط زیست پیگیر این موضوع است که برای تمامی جلیقه‌های بدون سرامیک، قطعه سرامیکی تهیه کند.

محبت خانی در ادامه تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه‌‌ای که سازمان محیط زیست با وزارت دفاع برای تهیه جلیقه ضدگلوله داشته است، تهیه قطعه سرامیکی نیز بر عهده وزارت دفاع است.

فرمانده یگان حفاظت کشور گفت: تاکنون ۲۵ درصد قطعه‌های سرامیکی جلیقه‌های ضدگلوله تحویل داده شده و ۷۵ درصد دیگر آن با پیگیری‌های ما به زودی تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار