مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر استان یزد گفت : آموزش نقش مؤثری در پیشگیری از حوادث و جلوگیری از خسارات و صدمات دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محسن حرازی زاده مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر استان یزد در طرح دادرس در اردکان با بیان اینکه عمده اهداف فعالیت هلال‌احمر با حفظ کرامت انسانی و اهداف بشر دوستانه انجام می‌شود گفت: فعالیت عمده این سازمان و صلیب سرخ جهانی، امدادرسانی در زمان جنگ و حادثه است.

 حرازی زاده  افزود: در زمان صلح و بدون حادثه بحث آموزش نیرو‌ها و آمادگی هر چه بیشتر امدادگران در مقابله با حوادث و تکمیل تجهیزات و امکانات امدادی مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح  تمام رده‌های سنی از غنچه‌های هلال‌احمر تا کانون‌های دانش‌آموزی و دانشجویی فعالیت دارند افزود: طرح دادرس یکی از طرح‌های موفق در نهادینه شدن آموزش کمک‌های اولیه در جامعه و در سطح دانش‌آموزی است.

حرازی زاده گفت: این طرح به‌صورت نمادین در مدرسه حضرت مریم شهرستان اردکان برگزار شد و در تمام استان یزد در حال اجرا است.

وی ادامه داد: اولین کسانی در مقابل حوادث احتمالی قرار می‌گیرند دانش‌آموزان هستند امیدواریم با ارائه این طرح بتوانیم اقدامات اولیه را در جامعه نیز نهادینه کنیم.

فرماندار اردکان نیز در این مراسم با بیان اینکه آموزش نقش مؤثری در پیشگیری از حوادث و جلوگیری از خسارات و صدمات دارد گفت: جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یک سازمان غیردولتی و بین‌المللی نقش بسیار مؤثری در کاهش حوادث مختلف و آمار مجروحین دارد.

هادی مقیمی با اشاره به اینکه  در این طرح هر دانش‌آموزی یک سفیر سلامت در جمع خانواده و مدرسه است افزود:طرح دادرس زیر نظر امور جمعیت جوانان هلال‌احمر و با همکاری اداره آموزش‌وپرورش اردکان برگزار می‌شود.

وی گفت: دانش آموزان در طرح دادرس مهارت‌های رفتار و واکنش در شرایط سخت را آموزش می‌بینند تا در هنگام وقوع حادثه به خود و دیگران کمک کنند.

در این آیین از مدیران، مربیان و دانش‌آموزان مقام آور طرح دادرس تجلیل و جوایزی اهدا شد.

همچنین تیم نجات گران کوهستان جمعیت هلال‌احمر اردکان مانور نجات از ارتفاع را اجرا کردند.

انتهای پیام/ی

 آموزش در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.