شادنوش گفت: در برنامه سرطان، انجام شیمی درمانی در مطب‌ها ممنوع شده و بخش خصوصی موظف به ارائه شیمی درمانی است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت اظهار کرد: مراکز جامع درمان بیماران خاص به صورت شبکه‌ای به هم پیوسته در حال تعریف است و در تمامی دانشگاه ها راه اندازی می شوند؛ در این مراکز، خدماتی شامل معاینه، ارائه و تزریق دارو، خدمات توانبخشی و دندانپزشکی به صورت جامع به بیماران خاص ارائه می شود.

ضرورت گزارش‌دهی  آمار بیماران مرگ مغزی به واحد فراهم آوری و شناسایی

شادنوش در گردهمایی ارکان مدیریتی بیمارستان های سراسر کشور گفت: با توجه به آمار بالای مبتلایان به مرگ مغزی و بیماران نیازمند پیوند، لزوم شناسایی و گزارش دهی بیماران مرگ مغزی به واحد فراهم آوری و شناسایی دانشگاه ها توسط بيمارستان‌ها مورد تاکيد قرار گرفته است.

وي اظهار داشت: پرداخت به موقع دستمزد پرسنل فعال مطابق دستورالعمل تامین نیروی انسانی در بخش پیوند، نظارت در پرداخت به موقع اعتبارات تخصیص یافته، نظارت بر اجرای آیین نامه و دستورالعمل هاي ابلاغی از دیگر انتظارات ما از دانشگاه ها است.

شادنوش در خصوص برنامه مدیریت تشخیص و درمان سرطان عنوان كرد: در مورد برنامه سرطان، اقدامات زیادی از جمله ابلاغ گایدلاین و راهنمای بالینی انجام شده که علاوه بر ساماندهی خدمات به صرفه جویی در استفاده از منابع كمک می‌كند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت گفت: همچنين در راستای اجرای برنامه سرطان انجام شیمی درمانی در مطب‌ها ممنوع شده و بخش خصوصی موظف به ارائه شیمی درمانی براساس آیین نامه‌ها و دستورالعمل های ابلاغی با الگو گیری از بیمارستان های دولتی و در چهارچوب استاندارهای علمی به روز دنیا است.

وي افرود: در گروه بیماری های غیر واگیر دو برنامه بزرگ مدیریت درمان سکته‌های قلبی و مغزی از مهمترین برنامه‌ها بوده که منجر به دستاوردهای بزرگی شده است.

اجرای  برنامه مدیریت سکته قلبی و مغزی  در 53 مرکز درمانی

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت درخصوص برنامه مدیریت سکته قلبی و مغزی اظهار داشت: برنامه مدیریت سکته قلبی در حال حاضر در 53 مرکز در حال اجراست و اثرات بسیار زیادی داشته است.

وي ادامه داد: با حمایت وزارت بهداشت در بیمارستان هایی که شرایط و توانایی ارائه دو خدمت مدیریت درمان سکته های قلبی و مغزی را دارند، این دو برنامه مهم برای ارائه خدمات با کیفیت به مردم اجرایی خواهد شد. بنابراين لازم است که بيمارستان‌های داوطلب اين آمادگی را اعلام كنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار