معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر روز جمعه به دلیل کاهش شدید دما احتمال بارش برف در نواحی سردسیر و کوهستانی استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اشجعی معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: سامانه بارشی همچنین موجب وزش باد شدید و در بعضی نواحی بارش شدید باران و احتمال بارش تگرگ به ویژه در نواحی جنوبی استان می‌شود.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به مردم توصیه می‌شود از چادر زدن و توقف خودرو در منطقه سیل خیز یا در مسیر رودخانه‌ها جدا خوداری کنند، به دلیل کاهش محسوس دما تمهیدات لازم را در باغات انجام دهند و سیستم‌های گرمایشی گلخانه‌ها را آماده کنند.

معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: شهروندانی هم که قصد سفر دارند، از سالم بودن برف پاکن و شیشه شور وسیله نقلیه و وجود ضد یخ وسیله نقلیه و ماشین‌های کشاورزی در مناطق سردسیر مطمئن شوند.

اشجعی ادامه داد: مردم در هنگام غرش آذرخش از حصار‌های فلزی، خطوط تلفن و برق دور شده و از قرار گرفتن در زیر درخت، روی تپه، کنار دکل ها، آنتن فرستنده ها، تاسیسات انتقال نیرو، بنرها، داربست‌ها و موارد مشابه خودداری کنند.

وی توصیه کرد: سقف گلخانه ها، بازارچه‌ها و موارد مشابه بازبینی و در جای خود مستحکم شود و خودرو‌ها در مکان‌هایی که احتمال سقوط یا ریزش برخی اجسام و دیوار سست وجود دارد، پارک نشود.

اشجعی افزود: کشاورزان در چند روز آینده از عملیات داشت خودداری کنند، زیرا احتمال وقوع تگرگ به ویژه در شهرستان‌های مراغه، بستان آباد و سراب وجود دارد.

وی گفت: هم اکنون جلفا و چاراویماق به ترتیب با ۲۱ و ۱۱ درجه سانتی گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین شهر‌های استان بوده و دمای کنونی تبریز ۱۷ درجه سانتی گراد است.

 

انتهای پیام/ش

بارش شدید باران و احتمال بارش تگرگ در نواحی جنوبی آذربایجان شرقی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.