دبیر ستاد اربعین خراسان رضوی ایران گفت: پنج هزار و 463 زائر افغانستانی تاکنون برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین از مرز دوغارن وارد این استان شدند.

ورود بیش از 5 هزار زائر افغانستانی اربعین به خراسان رضویبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر ستاد اربعین خراسان رضوی ایران گفت: پنج هزار و 463 زائر افغانستانی تاکنون برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین از مرز دوغارن وارد این استان شدند.

مهدی فروزان افزود: ورود این زائران 30 عقرب/ آبان ماه آغاز شد و مرز دوغارون به عنوان تنها گذرگاه ورود اتباع افغانستان برای شرکت در مراسم امسال اربعین حسینی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: زائران افغانستانی پس از ورود به ایران با هماهنگی سپاه در اردوگاه امام رضا(ع) مشهد مستقر می شوند و با صدور روادید از سوی کنسولگری عراق برای شرکت در مراسم اربعین راهی مرزهای شرق ایران می شوند.

دبیر ستاد اربعین خراسان رضوی ایران گفت: خروج اتباع خارجی از ایران صرفا از مرز شلمچه انجام می شود و هماهنگی های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: پس از پایان مراسم اربعین و بازگشت، زائران افغانستانی در مراسم عزاداری دهه پایانی صفر شرکت می کنند و سپس به کشور خود باز می گردند.

تا پایان دوم عقرب/ آبان ماه 141 هزار و 804 زائر پیاده اربعین حسینی از خراسان رضوی در 'سامانه سماح' سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده اند. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.