همزمان با هفته تربیت بدنی، بهره برداری از ۱۱۰ خانه ورزش روستایی در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری، از افتتاح ۱۱۰ خانه ورزش روستایی همزمان با هفته تربیت بدنی در شهرستان‌های ۹ گانه استان خبر داد.

حمید کریمی گفت: از ابتدای امسال تا کنون نیز ۱۰۰ خانه روستایی در سراسر استان بهره برداری شده بود.

وی پیش بینی کرد: تا دهه فجر امسال و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد خانه‌های روستایی بهره برداری شده در چهارمحال و بختیاری، به ۳۰۰ مورد برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری با بیان اهمیت بالای توسعه ورزش برای استعدادیابی در مناطق روستایی افزود: با برنامه ریزی انجام شده، تربیت مربی برای توسعه ورزش در روستا‌ها نیز انجام می‌شود.

کریمی، نیاز مالی ۵۵۰ هیئت ورزشی این استان را ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: از این میزان تنها ۳۷ میلیارد ریال وجود دارد که حضور حامی مالی می‌تواند بخشی از کمبود آن را تأمین کند.

وی ادامه داد: برای تکمیل و بهره برداری از طرح‌های عمرانی ورزشی در چهارمحال و بختیاری نیز به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است در حالی که مجموع اعتبارات استانی و ملی بخش عمرانی و زیرساختی ورزش در استان، ۲۴۰ میلیارد ریال است.

کریمی گفت: طرح‌های نیمه تمام ورزشی این استان از طریق ضوابط قانونی ماده ۲۷ قابل واگذاری به بخش خصوصی است و بخش خصوصی می‌تواند در این راستا اقدام کند.

وی، یا اشاره به رشد شاخص های ورزش قهرمانی طی ۶ ماه نخست سال جاری در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: امسال ۱۱ نفر از ورزشکاران و مربیان این استان به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی اعزام شدند که نسبت به دوره گذشته از رشد مطلوبی برخوردار بود.

به گفته کریمی؛ هم اکنون تعداد ورزشکاران سازمان یافته این استان از ۳۲ به ۳۹ هزار نفر افزایش یافته است و از ابتدای امسال، ۲۷ جشنواره ورزشی در استان برگزار گردید.

۲۶ مهر «روز تربیت بدنی و ورزش» و از ۲۶ مهر تا ۲ آبان به عنوان «هفته تربیت بدنی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ز

توسعه ورزش در مناطق روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار