امسال بیش از ۷۳۵ هزار و ۹۴۲ تن تختال درشرکت فولاد هرمزگان تولید شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ،فرزاد ارزانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: در شش ماه نخست سال بیش از ۷۳۵ هزار و ۹۴۲ تن تختال تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش دارد.

وی افزود: در این مدت بیش از ۴۳ هزار و ۶۷۲ تن تختال نسبت به مدت مشابه قبل بیشتر تولید شد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: بهبود تامین مواد اولیه و قطعات یدکی و نیز کاهش توقفات اضطراری از جمله عوامل کسب این تولید است.

فرزاد ارزانی افزود: همچنین در شش ماه نخست سال ۸۷۴ هزار و ۲۹۷ تن آهن اسفنجی تولید شد و با تولید این شمارآهن اسفنجی بیش از ۹۹ درصد برنامه تعهدی این شرکت محقق شد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: روزانه ۵ هزار تن تختال تولید می‌شود وپیش بینی کرد امسال هم بیش از یک و نیم میلیون تن تختال در شرکت فولاد هرمزگان تولید شود.

ارزانی افزود: پارسال یک میلیون و ۴۵۰ تن تختال به کشور‌های آسیای جنوب شرقی هند و اروپا صادر شد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت:: روزانه ۵ هزار تن تختال به بازار‌های داخلی و خارجی فرستاده می‌شود.

ارزانی افزود: محصولات تولیدی این کارخانه علاوه بر بازار‌های جهانی به استان‌های تهران، گیلان و خوزستان هم فرستاده می‌شود.

شرکت فولاد هرمزگان به عنوان پیشرفته‌ترین کارخانه فولادی کشور با ظرفیت تولید سالانه یک ونیم میلیون تن تختال دی سال ۹۰ در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در ۱۳ کیلومتری غرب بندرعباس به بهره برداری رسید.

شرکت فولاد هرمزگان دارای ظرفیت اسمی یک و نیم میلیون تن تختال (اسلب) به ضخامت ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی متر، عرض ۹۰۰ تا دو هزار میلی متر و طول شش تا ۱۲ هزار میلی متر است.

همچنین این شرکت قادر به تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال، ۹۰ هزار تن آهک در سال، هفت هزارو ۵۰۰ نرمال متر مکعب اکسیژن بر ساعت، ۱۸ هزار نرمال متر مکعب بر ساعت نیتروژن و ۱۲۰ نرمال مترمکعب بر ساعت آرگون است.

انتهای پیام/ز

 

تولید تختال در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.