باقری گفت: جدیت این وزارتخانه در مقابله با تقلب در آثار علمی مانند پایان نامه فروشی و مدرک فروشی با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان صورت می‌گیرد.

قائم مقام وزیر علوم: وزارت علوم در مقابله با تقلب در آثار علمی مانند پایان نامه فروشی، بسیار جدی استبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  امروز در نشست بررسی راهکارهای اجرایی "قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی" که در دفتر معاونت حقوقی وزارت علوم برگزار شد؛ اظهار داشت: تا زمانی که آیین نامه اجرایی قانون مقابله با تقلب در آثار علمی در هیات دولت تصویب شود، وزارت علوم می تواند با موارد روشن و آشکار تقلب در آثار علمی مانند سایت های فروش پایان نامه و مدرک تحصیلی مقابله و از آنان به دستگاه قضایی شکایت کند یا موارد تخلف را به نیروی انتظامی اعلام نماید.

وی افزود: تاکنون اقدامات پراکنده برای تحقق اهداف مورد نظر انجام گرفته و برای تحقق نتیجه ملموس، دو کارگروه پیشگیری و مقابله در ستاد وزارت علوم تشکیل می شود.

باقری اظهار داشت: عموم مردم، جامعه و جامعه دانشگاهی موافق اجرای «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» هستند و اجرای آن از طریق انجمن های علمی و اصناف و بدون نیاز به تشکیلات کلان امکانپذیر است.

حسین سیمایی صراف، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم نیز در این نشست گفت: اجرای «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» پیچیدگی های خاصی دارد و با بحث مقابله و تعطیلی موسسات غیر مجاز آموزش عالی نیز مرتبط است، بنابراین به هماهنگی و ارتباط کامل درون ستاد وزارت علوم نیاز دارد.

وی با اشاره به دشواری اجرای قانون در سطح جامعه نسبت به داخل دانشگاه گفت: بخش داخل دانشگاهی مرتبط با "قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی" دانشجویان و اعضای هیات علمی هستند که در این زمینه با تبیین بیشتر قانون، اطلاع رسانی و دقت و نظارت گروه های آموزشی بخش اعظم مشکلات قابل حل است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با تاکید بر پیچیدگی ها و مشکلات شناسایی و مبارزه با موسسات ارائه کننده مدارک تحصیلی غیر مجاز تحصیلی گفت: به زودی وزارت علوم با نیروی انتظامی و اتاق اصناف در زمینه اجرای «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار تفاهم نامه همکاری امضا می کند.

سیمایی صراف با اشاره به اینکه وزارت علوم آیین نامه پیشنهادی خود را در زمینه «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» به کمیسیون علمی هیات دولت ارسال کرده است، گفت: در صورت تصویب این آیین نامه در هیات دولت، مقابله با متخلفان حوزه پایان نامه فروشی و مدرک فروشی شتاب می گیرد.

انتهای پیام/

ضرورت تصویب آیین نامه اجرایی قانون مقابله با تقلب در هیئت دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار