دبیر کمیته فوتسال کشورمان گفت: بعد از پایان لیگ، مسابقات را برای نخستین مرتبه به صورت پلی آف برگزار می‌کنیم.

کاظم سلیمانی دبیر کمیته فوتسال کشورمان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت لیگ فوتسال و تمهیدات اندیشیده شده اظهار کرد: نیم فصل اول لیگ برتر فوتسال در حال سپری شدن است و فصل دوم هم از ۱۱ آبان شروع می‌شود و بعد از پایان فصل امسال مسابقات را برای نخستین مرتبه به صورت پلی آف برگزار می‌کنیم. پلی آف به این صورت است که ۸ تیم لیگ برتری را از بقیه تیم‌ها جدا کردیم و این تیم‌ها بالا می‌آیند و ۴ تیم اول میزبان و ۴ تیم دوم مهمان هستند.۴ تیم اول در ۲ بازی میزبان هستند و تیم‌های دوم هم یک بار مهمان هستند و اگر هر تیم از ۳ بازی ۲ پیروزی داشته باشد به مرحله بعد صعود می‌کند.

اعتراض تیم‌های فوتسال را در جلسه هیئت رئیسه مطرح می‌کنیم

او ادامه داد: دستورالعمل مرحله بعد دادیم که به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود و خیلی از تیم‌ها به این دستورالعمل اعتراض کردند. عرفش این است و دستورالعمل هر مسابقه حالت خاص خود را دارد و ما مرحله بعد را به این صورت برنامه ریزی کردیم. حالا شاید دستورالعمل بعد به صورت دیگر باشد و جدول مسابقات عوض شود. برخی از تیم‌ها به دستورالعمل مرحله بعد اعتراض کردند و به آن‌ها قول دادیم که در جلسه هیئت رئیسه در ۱۳ آبان ماه این موضوع را مطرح کنیم. اگر هیئت رئیسه تصویب کرد مرحله دوم را ۲ پیروزی از ۳ بازی آغاز می‌کنیم و جدولش را عوض می‌کنیم.

بازی پلی آف انگیزه به تیم‌های پایین جدول می‌دهد

سلیمانی درباره اینکه برگزاری بازی‌های لیگ برتر فوتسال به صورت پلی آف باعث کاهش کیفیت این بازی‌ها نمی‌شود، اظهار کرد: نه برعکس این قضیه است و بازی پلی آف انگیزه به تیم‌های پایین جدول می‌دهد و شور و هیجان به لیگ می‌دهد. همجنین تیم‌هایی که در دوره رفت و برگشت نتوانستند کاری انجام بدهند انگیزه پیدا می‌کنند تا در مرحله پلی آف جبران ناکامی را کنند.

اطلاعی درباره موضوع تابعیت سنگ سفیدی به ایتالیا ندارم

او درباره گفته می‌شود سنگ سفیدی بازیکن ملی پوش مس سنگون قتل کرده است و به ایتالیا فرار کرده است و حتی تابعیت این کشور را گرفته است، گفت: من اطلاعاتی در این باره ندارم و اولین بار از زبان شما می‌شنوم و از مسئولان مس سنگون سئوال کنید.

صلاح نبوده که تیم ملی فوتسال به خارج از کشور برود

رئیس کمیته فوتسال درباره لغو بازی‌های تیم ملی در تورنمت قزاقستان و دیدار دوستانه با تیم ملی برزیل به کیفیت لیگ لطمه نمی‌زند، اظهار کرد: ما در بازی‌های تیم ملی دخالت نمی‌کنیم و فقط مسئول اجرای مسابقات هستیم. درباره این قضیه کفاشیان و تاج گفتند که مسئله حاد اقتصادی کشور را در نظر بگیریم و صلاح هم نبوده که تیم ملی فوتسال به خارج از کشور برود چرا که پیش بینی کرده بودند که هر بازیکن ۶۰۰، ۷۰۰ دلار هزینه اش می‌شود تا به آنجا برود و تیم ملی صحیح نبوده که با این هزینه و وضعیت مالی برای برگزاری یک بازی دوستانه راهی خارج از کشور شود.

او در پایان درباره تاثیر مسائل اقتصادی در لغو بازی‌های تدارکاتی خاطر نشان کرد: دقیقا همین است و امیدوارم وضعیت خوب شود ومسئولان تیم ملی به دنبال بازی‌های تدارکاتی خوب هستند و مطمئن باشید چیزی از توانایی تیم ملی کم نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: قضاوت داور بانوی ایرانی در فینال رقابت های فوتسال المپیک 

پیروزی پر گل شاگردان صانعی برابر کاستاریکا

ملی پوشان فوتسال المپیک ایران برابر روسیه شکست خوردند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار